دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

آموزش مهارت های ورزشی به توان خواهان قزوینی از فضای مجازی دنبال می شود
 
قزوین – ایرنا – معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان قزوین گفت: فضای مجازی از زمان شیوع ویروس كرونا بار مهارت های حركتی معلولان را بر دوش گرفته و تمامی فعالیت های آموزشی ورزشی توانخواهان از این طریق انجام می شود.
آموزش مهارت های ورزشی به توان خواهان قزوینی از فضای مجازی دنبال می شود قزوین – ایرنا – معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان قزوین گفت: فضای مجازی از زمان شیوع ویروس كرونا بار مهارت های حركتی معلولان را بر دوش گرفته و تمامی فعالیت های آموزشی ورزشی توانخواهان از این طریق انجام می شود.

راحله جاتن روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مراكز روزانه توانبخشی و همچنین سالن های ورزشی به علت همه گیری بیماری كرونا، خدمات توانبخشی و همچنین پیگیری ورزش توانخواهان به صورت مجازی انجام می شود.
وی افزود: مركز روزانه توانبخشی سالمندان اقدام به تشكیل گروه های مختلف در شبكه های مجازی جهت انجام فعالیت های مختلف در فضای مجازی كرده كه از جمله گروههای تشكیل شده مهارت های حركتی می باشد كه مربیان مركز، فعالیت ها را به صورت مجازی در داخل گروها قرار می دهند و افراد در داخل منزل این فعالیت ها را انجام و در گروه ارسال می كنند.
این مسوول گفت: این قشر البته در كنار این موضوع و با توجه با دستورالعمل كرونایی به صورت حضوری هم فعالیت می كنند تا بدین وسیله كرونا تاثیر زیادی بر موضوعات حركتی معلولان نگذارد.
جاتن اضافه كرد: این مركز در زمینه مهارت های حركتی جزو 6 مركز برتر كشور شده و به تازگی هم در جشنواره مسابقات مجازی ورزشی شركت كرده و 2 نفر از مادران در زمینه پینگ پنگ و آمادگی جسمانی مقام كسب كرده اند.
وی اظهار داشت: در همین راستا انجمن حمایت از توانخواهان ذهنی و سندرم داون استان قزوین به دلیل شرایط كرونا و تعطیلی سالن های ورزشی و خطر ابتلا این افراد، فرآیند ورزش مجازی را برای توانخواهان انجام داد و با تهیه فیلم های آموزشی ورزشی در گروه مجازی از جمله حركات ورزشی، حركات اصلاحی ورزشی در سال 99 در مسابقات مجازی پینگ پنگ و پرتاپ توپ كشوری سه نفر از توانخواهان برتر انتخاب و به آنها جوایزی اهدا شد.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: امیدواریم با نابودی ویروس كرونا یكبار دیگر فعالیت های ورزشی توانخواهان با شور و حرارت بیشتری دنبال شود تا این افراد با روحیه و نشاط بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- روز جهانی معلولان
- استان قزوین
- سازمان بهزیستی كشور
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۱۳ - ۲۳/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۳