دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی مركز ارزیابی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی ضروری است
 
راه اندازی مركز ارزیابی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی ضروری است
تابناك- رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: راه اندازی مركز جامع ارزیابی، تشخیص، توانبخشی و درمان روانبخشی دانش آموزان استثنایی نیازمند یاری نهادهای دولتی و غیردولتی و خیران است.


به گزارش خبرگزاری تابناك از بوشهر، نصرالله نوروزی با اشاره به اهمیت فعالیتهای توانبخشی اظهار كرد: مجموعه اقداماتی از جمله كاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی مقدمه آموزش برای دانش آموزانی است كه نیازمند خدمات توانبخشی هستند.

وی به كمبود نیروی انسانی، تجهیزات و مركز تخصصی در حوزه توانبخشی اشاره كرد و افزود: تاسیس یك مركز جامع ارزیابی، تشخیص، توانبخشی و درمان در مركز استان ضروری و مهم است.

نوروزی نبود مركز توانبخشی در استان را معضلی اساسی برای خانواده های درگیر این موضوع قلمداد كرد و گفت: والدین برای درمان فرزندان خود باید به استان های همجوار مراجعه كنند كه بعضی از این عزیزان با توجه به استمرار درمان، ایاب و ذهاب و همچنین مشكلات اسكان نسبت به درمان فرزند خود دلسرد می شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی استان برای رفع این معضل یك قطعه زمین را برای ایجاد مركز جامع در شهر بوشهر در نظر گرفته شده است كه برای ساخت و تجهیز آن نیازمند یاری نهادهای دولتی و غیردولتی و همچنین خیران هستیم.

نوروزی راه انداری مركز جامع ارزیابی، تشخیص، توانبخشی و درمان را یك جهش بسیار مناسب در حوزه آموزشی، توانبخشی، مشاورهای در استان دانست و خاطرنشان كرد: برآوردهای لازم برای ساخت و تجهیز این مركز جامع انجام شده است و در صورت تهیه50 درصد اعتبار توسط استان، 50 درصد باقیمانده توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۴:۵۱ - ۲۵/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۲