دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

مرحله اول واكسیناسیون كرونا برای معلولان مراكزتوانبخشی لرستان انجام شد
 
مرحله اول واكسیناسیون كرونا برای معلولان مراكزتوانبخشی لرستان انجام شد
معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت:مرحله اول واكسیناسیون 274 نفر دارای معلولیت و مقیم در مراكز شبانه روزی توانبخشی استان انجام شد.
نگار فتحی بیرانوند" روز شنبه در گفت و گو با اهالی رسانه افزود: همچنین واكسیناسیون 51 نفر كادر این مراكز علیه كرونا انجام شده است و مرحله دوم نیز با توجه به نوع واكسن از 21 تا 30 روز بعد تزریق می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت عمومی همه این افراد مساعد است و پروتكل های لازم برای مراقبت آنها همچنان اعمال می شود.

فتحی بیرانوند تصریح كرد: همچنین 2 مرحله واكسیناسیون 80 نفر از سالمندان و 46 نفر كادر فعال و شاغل در مراكز نگهداری سالمندان لرستان پایان یافته است.

وی با بیان اینكه در مجموع 10 درصد جمعیت حدود یك میلیون و 800 هزار نفری لرستان را سالمندان تشكیل می دهند خاطرنشان كرد: مرحله دوم واكسیناسیون كرونای سالمندان استان به مدت سه روز انجام شد و برنامه های مراقبتی از سالمندانی كه به دلایل مختلف واكسینه نشدند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت سه مركز سرای سالمندان در لرستان تصریح كرد: از زمان شیوع كرونا تاكنون تمام خدمات و اقدامات مراقبتی برای جلوگیری از ابتلای سالمندان به این ویروس انجام شده و تاكنون موردی از ابتلا در این افراد گزارش نشده است.

فتحی بیرانوند با بیان اینكه هیچ گونه پذیرش یا ملاقات خانواده سالمندان و یا برای معلولان در مدت شیوع كرونا انجام نشده است اظهار داشت: از آنجا كه امكان ابتلای این افراد با ملاقات های حضوری افزایش می یابد به همین منظور دیدارها به صورت ویدئویی است و ملاقات های مواقع اضطرار با رعایت پروتكل های بهداشتی در محیط باز و با فاصله چند متری انجام می شود.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۲:۵۷ - ۲۵/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷