دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

از كارآفرینی تا جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد شاهرود
 
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، آئین تكریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با حضور نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شاهرود، مسؤولان استانی و شهرستانی، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، بسیج دانشجویی، بسیج شهرستان، هیأت رئیسه دانشگاه، مسؤولان دفتر نهاد مقام معظم رهبری، اساتید و كاركنان واحد شاهرود و اصحاب رسانه برگزار شد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در این مراسم ضمن تبریك ولادت باسعادت بانوی دوعالم حضرت ام ابیها (س) و ایام دهه فجر، گزارشی از اقدامات انجام شده در طول بیش از دو سال و نیم مسؤولیت خود در این سمت ارائه كرد.

سیداحمد ابوالقاسمی فر از موفقیت بیمارستان خاتم الانبیا (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در كسب رتبه نخست در اعتباربخشی بیمارستان های ایران خبر داد و اظهار كرد: این بیمارستان در چند سال اخیر موفق شده است تا گرید یك را در دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كسب كند.

وی ادامه داد: با توجه به سنجه های دشواری كه در نظر گرفته شده، دستیابی به این رتبه حائز اهمیت است؛ چون اگر به رتبه دو تنزل پیدا می كردیم، مبلغ ضرری كه دانشگاه و بیمارستان متحمل می شد، چیزی در حدود سالانه 6 یا هفت میلیارد تومان بود.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تصریح كرد: از طرف بیمارستان خاتم الانبیا (ص) با كلیه بیمه های تكمیلی قرارداد بسته شده است و كلیه بیمه های تكمیلی پوشش داده می شوند.

بیمارستان خاتم الانبیا (ص) دارای رتبه نخست انتقال خون

بوالقاسمی فر خبر خوب دیگری در كسب رتبه های بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شاهرود مربوط به چند روز اخیر داد و عنوان كرد: همچنین این بیمارستان موفق شد رتبه نخست انتقال خون را بین 9 بیمارستان استان سمنان كسب كند كه كم بودن خطای انسانی، مدیریت مناسب تهیه خون، كم بودن اتلاف خون و وسایل و تجهیزات مناسب از سنجه های آن بوده است.

وی با تشكر از كوشش كادر درمان و پرسنل بیمارستان خاتم الانبیا (ص) به ویژه پرسنل آزمایشگاه این بیمارستان گفت: امیدواریم با برنامه های در نظر گرفته شده برای بیمارستان، رشد و ارتقای این بیمارستان را شاهد باشیم.



دستاوردهای پزشكی دانشگاه آزاد شاهرود

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در بیان دستاوردهای اخیر این دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش پزشكی گفت: در آذرماه امسال دانشگاه آزاد شاهرود موفق شد در دسته بندی دفاتر توسعه آموزش دانشكده های علوم پزشكی بین 15 واحد دانشگاهی از استان های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان (منطقه آمایشی 1) رتبه نخست را كسب كند.

ابوالقاسمی فر اضافه كرد: همچنین پیرو برگزاری آزمون جامع علوم پایه و پیش كارورزی در شهریورماه امسال و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دو دانشجوی پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود توانستند حائز رتبه های 7 و 9 كشور شوند.

وی از راه اندازی مركز مهارت های بالینی دانشكده علوم پزشكی با مجوز برگزاری آزمون های صلاحیت بالینی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خبر داد و عنوان كرد: تاكنون بیش از 10 دوره آزمون پایان دوره پزشكی عمومی و صلاحیت بالینی پرستاری در مركز مهارت های بالینی این دانشكده برگزار شده است.

رشد 30 درصدی جذب دانشجو

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از جذب 6 عضو هیأت علمی متخصص در رشته های علوم پایه و بالینی پزشكی نیز خبر داد و افزود: امكان جذب دانشجوی متقاضی انتقالی از خارج به داخل از ابتدای سال 1399 در رشته پزشكی فراهم شده است.

ابوالقاسمی فر در بیان دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در دو سال اخیر به دستیابی به رتبه نخست در استان سمنان و رتبه هشت در كشور و رشد جذب دانشجو به میزان 30 درصد در سال های 98 و 99 در واحد شاهرود اشاره و عنوان كرد: با پیگیری های انجام شده مجوز پذیرش دانشجوی تبدیل به داخل در رشته های پزشكی و پیراپزشكی برای واحد شاهرود كسب شده و همچنین واحد بین الملل نیز برای این دانشگاه به تصویب رسیده و از این پس می توانیم دانشجوی خارجی جذب كنیم.

حركت به سوی دانشگاه كارآفرین مستقل از شهریه

وی از زیركشت بردن یك هكتار زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برای گیاه زعفران و ایجاد سه مركز تحقیقات «نانوذرات بیولوژیك در پزشكی»، «مواد مؤثره داروهای گیاهی» و «حقوقی و معاضدت قضایی» در دو سال اخیر خبر داد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خاطرنشان كرد: با ایجاد سرای نوآوری خودرو اقدام به توسعه كارهای تحقیقاتی شد و در این راستا این واحد دانشگاهی با شركت «كویر خودرو دیزل» به صورت مشاركتی وارد قرارداد شده و امید است با به ثمر رسیدن این پروژه در زمین 100 هكتاری متعلق به واحد شاهرود گام بلندی در زمینه قطع وابستگی درآمد دانشگاه به شهریه دانشجو فراهم شود و علاوه بر كسب درآمد، دانشگاه را به سمت یك دانشگاه كارآفرین سوق دهیم كه دانشجو بتواند با اطمینان از آینده این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب كند.



رتبه نخست معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد شاهرود در كشور

ابوالقاسمی فر به كسب مقام نخست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد شاهرود اشاره و خاطرنشان كرد: طی دو سال و نیم اخیر بیش از 200 برنامه كلان در این دانشگاه و شهرستان شاهرود اجرا شده است كه ازجمله آنها برگزاری اردوهای راهیان نور برای دانشجویان، كاركنان و اساتید، اردوهای جهادی، نشست های هم اندیشی اساتید و كاركنان، برگزاری سلسله جشن های مذهبی و برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت های مختلف بود.

وی افزود: همچنین برگزاری مراسم ملی مذهبی به مناسبت اعیاد مختلف، نشست هم اندیشی كاركنان با مسؤولان حوزه فرهنگی با موضوع امر به معروف و نهی از منكر، صدور بیانیه ها در محكومیت و یا تأیید وقایع انقلابی مذهبی، استفاده از فضای مجازی در ارسال پیام های قرآنی در مقابله با حملات دشمنان نظام و انقلاب برای دانشجویان، اساتید و كاركنان، برگزاری محفل شعر (از الف تا انتظار) به صورت شهرستانی توسط كانون شعر و ادب سپیدار، كارگاه های تفسیر سوره های قرآنی به مناسبت های مختلف و ... از دیگر برنامه ها بوده است.

بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شاهرود در مسیر توسعه 

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از احداث بخش ICU و ایجاد بخش نوزادان و بهره برداری از آنها در طبقه نخست بیمارستان خاتم الانبیا (ص) خبر داد و افزود: احداث و نوسازی بخش ریكاوری اتاق عمل، نوسازی اتاق سوپروایزر بیمارستان، احداث اتاق عمل شماره 4 و بهره برداری از آن با توجه به جذب پزشكان جدید، نوسازی ورودی اتاق عمل و احداث فضای انتظار و اتاق عمل سرپایی در ورودی بخشی از اقدامات توسعه ای و عمرانی این بیمارستان بوده است.

ابوالقاسمی فر گفت: ایجاد فضای مناسب و مجزای آزمایشگاهی برای قسمت پاتولوژی، توسعه فضای فیزیوتراپی با توجه به استقبال خوب مراجعان، تعمیرات ساختمانی در بخش زایمان و نوسازی و احداث اتاق زایمان LDR، افزایش بنای تریاژ و پذیرش اورژانس و راه اندازی شنوایی سنجی بخش نوزادان از دیگر اقدامات توسعه ای و عمرانی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بود.

نوسازی تجهیزات بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شاهرود

وی از خرید، نصب و بهره برداری از دستگاه اكسیژن ساز با ظرفیت lit/min 170 و خرید و نصب و بهره برداری دستگاه CARM خبر داد و بیان كرد: خرید دو دستگاه ECG، یك ساكشن پرتابل، TDS متر جهت دیالیز، PH متر برای دیالیز، دو دستگاه سونیكت برای بخش زایمان، دو عدد فشارسنج بادی، 14 عدد تب سنج برای بخش های بیمارستان، سه رول انتقال بیمار، یك اتوسكوپ برای بخش اطفال، سر وفیوژ، دو آمبوبگ برای زایمان و ... ازجمله تجهیزات اخیراً خریداری شده برای به روزرسانی بیمارستان است.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از پذیرش بیماران كووید 19 در اورژانس و انجام آزمایشات اولیه و تشخیص و ارجاع به بیمارستان ریفرال در دوران پاندمی این بیماری خبر داد و افزود: تهیه لوازم حفاظت فردی و مواد ضدعفونی كننده در طول مدت بیماری كووید 19، راه اندازی سامانه استحقاق سنجی بیماران در سیستم HIS و راه اندازی سامانه استعلام هویت از ثبت احوال در HID از اقدامات انجام شده در این بیمارستان بوده است.

ابوالقاسمی فر گفت: راه اندازی سامانه رسیدگی الكترونیكی اسناد بستری (بیمه سلامت)، راه اندازی سیستم مانیتورینگ مركزی در اورژانس و چهار مانیتور بالای تخت بیمار، به روزرسانی وسایل موجود در فضای بخش ها در حد توان مالی موجود و جذب پزشكان متخصص قلب و عروق، اورولوژی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، نفرولوژی،ENT و فعال شدن كلینیك از اقدامات مؤثر و كلان انجام شده در این بیمارستان بوده است.

در این مراسم با اعطای هدایایی از طرف مسؤولان، اساتید و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از زحمات سیداحمد ابوالقاسمی فر در حدود 32 ماه مسؤولیت ریاست این دانشگاه تقدیر و تجلیل شد و با قرائت حكمی از سوی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اسماعیل علی بیگی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود معارفه شد.

انتهای پیام/2568/س/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۵:۰۲ - ۱۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۳