دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

31 كودك در استان مركزی به فرزندخواندگی پذیرفته شدند
 
اراك - ایرنا - معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان مركزی گفت: 31 كودك در این استان سال گذشته در استان مركزی از سوی خانواده های دارای صلاحیت به فرزندخواندگی پذیرفته شدند كه شامل 17 دختر و 14 پسر بود.
31 كودك در استان مركزی به فرزندخواندگی پذیرفته شدند اراك - ایرنا - معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان مركزی گفت: 31 كودك در این استان سال گذشته در استان مركزی از سوی خانواده های دارای صلاحیت به فرزندخواندگی پذیرفته شدند كه شامل 17 دختر و 14 پسر بود.

«اعظم علیمددی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 400 خانواده در استان مركزی اكنون در نوبت دریافت فرزندخوانده به سر می برند.

وی اظهار داشت: خانواده ها بیشتر متقاضی دختران زیر 2 برای فرزندخواندگی هستند و پسران با سن بیشتر ار پنج سال كمتر مورد پذیرش خانواده ها قرار دارند.

معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان مركزی گفت: تحویل كودكان بی سرپرست به خانواده های اصلح سیاست مطلوب بهزیستی است و در این واگذاری دقت و وسواس زیادی توسط كارشناسان انجام می شود.

علیمددی، داشتن تمكن مالی، صلاحیت اخلاقی، نداشتن اعتیاد و گذشت پنج سال از زندگی مشترك را از جمله شرایط برای دریافت فرزند خوانده از طریق بهزیستی اعلام كرد.

وی اظهار داشت: كودك آزاری، جرایم و اصلاح نشدن خانواده پس از اعمال جرم از جمله مواردی است كه سرپرستی كودك را از خانواده سلب می كند.

معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان مركزی گفت: براساس قانون و به منظور رعایت حال فرزند خوانده ها، از خانواده ها تعهد گرفته می شود تا یك سوم اموال خود را به نام فرزند خوانده خود كنند.

علمددی افزود: متقاضیان سرپرستی كودك می توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی از طریق سامانه فرزندخواندگی نسبت به ثبت نام اولیه و ارائه مدارك خود اقدام كنند.

65 هزار توانجو در استان مركزی از خدمات بهزیستی استفاده می كنند.

برچسب ها
- اراك
- استان مركزی
- فرزندخواندگی
- اداره كل بهزیستی استان مركزی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۴ - ۲۷/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۲