دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

جمع آوری 8هزار معتاد متجاهر/ گلایه پلیس ازبازگشایی خانه های پلمب شده
 
رئیس پلیس پایتخت ضمن گلایه از بازگشایی مجدد خانه های پلمپ شده اعلام كرد بیش از هشت هزار معتاد متجاهر در پایتخت جمع آوری شده است.
جمع آوری 38 معتاد متجاهر در مهرستان رئیس پلیس پایتخت ضمن گلایه از بازگشایی مجدد خانه های پلمپ شده اعلام كرد بیش از هشت هزار معتاد متجاهر در پایتخت جمع آوری شده است.

قدس آنلاین؛ سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت صبح امروز در حاشیه جمع آوری معتادان متجاهر در محله مولوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یكی از موضوعات جدی كه دنبال آن هستیم طرح جمع آوری معتادان متجاهر است.

وی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر و كلانتری ها از ابتدای اجرای این طرح پای كار بودند و تا به این لحظه هشت هزار و 82 معتاد متجاهر جمع آوری شده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در سه روز گذشته هزار و 800 نفر معتاد متجاهر مرد و 70 معتاد متجاهر زن جمع آوری شده است.

چرا مراكز كاهش آسیب هنوز در محلات فعال هستند؟

رحیمی خاطرنشان كرد: در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر و برخورد با آنها تلاش های ناجا به تنهایی جواب نمی دهد سه سال و نیم است كه فریاد می زنیم 12 مركز كاهش آسیب و متادون درمانی و گرمخانه در محله شوش، مولوی و هرندی داریم. این مراكز دقیقاً در كنار خانه های مردم ساخته شده اند و روزانه بالغ بر 4 هزار نفر به این مراكز مراجعه می كنند. باید این مراكز از محل زندگی مردم جمع آوری شود. اما كسی اعتنایی نمی كند.

وی ادامه داد: چهار سال است كه فریاد می زنیم دو هزار معتاد متجاهر داریم كه این تعداد دارای بیماری های عفونی و واگیردار هستند اما محلی برای نگهداری این بیماران به پلیس داده نمی شود.

رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: در طرح های جمع آوری معتادان متجاهر 50 درصد از معتادان پذیرش نمی شوند و به جامعه بازمی گردند. چرا كه یا كبر سن و یا صغر سن هستند و یا دارای زخم های باز هستند و یا دارای بیماری هایی مانند هپاتیت و ایدز.

بیش از 3 هزار معتاد متجاهر هیچ وقت پذیرش نمی شوند

وی افزود: سه هزار و 817 نفر از هشت هزار نفری كه در این سال ها جمع آوری شده، به دلیل كهولت سن، بیماری، معلولیت جسمی و غیره پذیرش نمی شوند. حتی برخی از اینها كارت های متادون دارند.

رحیمی یادآور شد: وقتی هیچ نهادی برای نگهداری این افراد با پلیس همكاری نمی كند، ما باید چه كار كنیم؟ مردم فكر می كنند ناجا كم كاری می كند. اما اجازه بدهید بگویم كه ناجا در زمینه مبارزه با مواد مخدر كاملاً تنهاست.

وی تصریح كرد: تهران حدود 20 هزار معتاد متجاهر دارد اما ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر در پایتخت 10 هزار نفر است. یعنی همیشه ما 10 هزار معتاد متجاهر رها در جامعه داریم.

خانه هایی كه پلمب كردیم مجدد فعال شدند!

رئیس پلیس پایتخت افزود: 143 باب منزل را از اواخر سال 97 پلمب كرده ایم كه داخل این منازل، 855 اتاقك بودند اما متأسفانه در ابتدای امسال متوجه شدیم تمامی این مراكز مجوز گرفته و باز شده اند. چه كسی به این خانه ها و مراكز مجوز بازگشایی مجدد داده است.

وی با اشاره به اینكه معتادان متجاهر 60 درصد سرقت های خرد را انجام می دهند، خاطرنشان كرد: یك معتاد كه از خانه و خانواده دور است مجبور است برای تهیه خرج روزانه و موادش دست به سرقت بزند. وقتی ما مركزی برای نگهداری آنها نداشته باشیم با افزایش سرقت های خرد توسط این افراد مواجه هستیم.
منبع خبر:
روزنامه قدس
   تاریخ: ۱۴:۳۳ - ۲۹/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۶