دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

3 هزار سالمند روزانه در شهرستان ری واكسیناسیون كرونا می شوند
 
شهرری ـ ایرنا ـ رییس شبكه بهداشت و درمان شهرستان ری با اشاره به اینكه از 21 فرودین ماه كار واكسیناسیون افراد سالمند در جنوب تهران آغاز شده است، گفت: روزانه بین 2 تا سه هزار سالمند در برابر كرونا واكسیناسیه می شوند.
3 هزار سالمند روزانه در شهرستان ری واكسیناسیون كرونا می شوند شهرری ـ ایرنا ـ رییس شبكه بهداشت و درمان شهرستان ری با اشاره به اینكه از 21 فرودین ماه كار واكسیناسیون افراد سالمند در جنوب تهران آغاز شده است، گفت: روزانه بین 2 تا سه هزار سالمند در برابر كرونا واكسیناسیه می شوند.

علیرضا صدرایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هم اكنون 28 مركز درمانی در شهرستان ری وظیفه واكسیناسیون افراد 75 سال به بالا را بر عهده دارند كه تقریبا تمام این افرد در برابر ویروس كرونا واكسینه شده اند.

وی با بیان اینكه واكسیناسیون كرونا ویژه گروه های آسیب پذیر از جمله مددجویان تحت پوشش بهزیستی، كادر درمان، پاكبان های شهرداری و كاركنان مراكز نگهداری سالمندان و افراد خاص نیز قبل از افراد سالمند به پایان رسیده بود، افزود: به زودی واكیسناسیون افراد زیر 75 سال آغاز خواهد شد.

صدرایی اضافه كرد: وزشگاه های شهرستان ری و ضلع جنوب حرم عبدالعظیم (ع) نیز در حال تجهیز و آماده سازی برای واكسیناسیون گسترده شهروندان در حال آماده سازی و همچنین واكسیناسیون خودرویی نیز در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینكه واكسیناسیون عمومی مردم طی هفته های آینده همزمان با سراسر كشور در شهرستان ری نیز انجام خواهد شد، افزود: ثبت نام برای واكسن كرونا فقط از طریق سامانه سراسری وزارت بهداشت انجام خواهد گرفت و مردم نباید به مراكز بهداشتی مراجعه كنند.

صدرایی اضافه كرد: در زمان تزریق سراسری واكسن كرونا در شهرستان ری 28 مركز خدمات جامع سلامت و 120 پایگاه بهداشتی در داخل شهرهای و 35 خانه بهداشت در روستا به مردم جنوب تهران خدمات رسانی خواهند كرد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ری با جمعیت در حدود یك میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

ویروس كرونا موجب بیماری عفونی «كووید 19» می شود و این ویروس 24 آذر 1398 در شهر «ووهان» واقع در مركز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما كمیسیون ملی بهداشت چین در 9 دی 1398 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام كرد.

«كرونا»، ویروسی است كه گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشكان توصیه می كنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مركزهای عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده كنند.

برچسب ها
- شهرستان ری
- ستاد ملی مقابله با كرونا
- واكسن كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۱۲ - ۳۰/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴