دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

"راه نوین نیك اندیش" مركزی برای خدمت به زنان آسیب دیده اجتماعی است
 
"راه نوین نیك اندیش" مركزی برای خدمت به زنان آسیب دیده اجتماعی است
مدیر بهزیستی شهرستان كرمانشاه گفت:هدف از راه اندازی مركز راه نوین نیك اندیش، حمایت، بازپروری و توانمند سازی زنان آسیب دیده اجتماعی می باشد.
صفدر مظفری راد در گفتگو با خبرنگار تابناك كرمانشاه اظهار كرد: هدف از راه اندازی مركز راه نوین نیك اندیش حمایت، بازپروری و توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی می باشد. این مركز با ظرفیت اسمی 60 نفر در هر دوره توانسته است اقدامات مثبتی در راستای كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی ارائه نماید.

وی افزود: گروه هدف مركز، زنان آسیب دیده اجتماعی با حداقل 13 سال و حداكثر 60 سال و خانواده آن ها است كه اقدامات اجرایی (روند پذیرش) در این راستا شامل، پذیرش و تشخیص، ارزیابی و تدوین برنامه كمكی، ارائه خدمات تخصصی، توانمندسازی و پیگیری است.

مدیر بهزیستی شهرستان كرمانشاه ادامه داد: فرد آسیب دیده اجتماعی كه در مركز پذیرش می گردد ابتدا توسط مددكار اجتماعی مورد ارزیابی فردی و خانوادگی و اجتماعی قرار می گیرد، سپس بازدید از منزل انجام می شود و متعاقبا روانشناس پیشینه مشكل را ارزیابی می كند. پس از معاینه وضعیت روانی و انجام تست روانشناسی طرح درمان صورت گرفته و صورت جلسه تیم تخصصی تشكیل می گردد و متناسب با نوع مشكل، مداخلات تخصصی صورت می گیرد.

وی تصریح كرد: خدمات تخصصی كه توسط مركز ارائه می گردد عبارتند از سلامت روان، جسمانی، حرفه ای، تحصیلی و سوادآموزی، آموزشی، اوقات فراغت، مهارت های زندگی، اعتقادی، هنری، زندگی مشترك، مالی و ... علاوه بر خدمات تخصصی مددكاری و روانشناختی، سایر فعالیت ها و خدمات مركز در سال 99 نیز شامل توزیع چندین مرحله بسته بهداشتی بین مددجویان در راستای پیشگیری از همه گیری كرونا بوده است.

مظفری راد تشریح كرد: از دیگر اقدامات در این سال می توان به جذب و توزیع مشاركت های مردمی بین افراد نیازمند، تعامل با دستگاه های اجرایی برون سازمانی در راستای پیگیری و حل مشكلات جامعه هدف، ارائه آموزش های گروهی به خانواده ها نظیر آموزش مهارت های زندگی، بهبود روابط خانوادگی و... و آموزش های فردی به زنان در زمینه آموزش های حل مسئله، مثبت اندیشی، ارتباط موثر و ... اشاره كرد.

وی گفت: همچنین اجرای برنامه كتابخوانی، مسابقات نقاشی و برنامه های فرهنگی در راستای اوقات فراغت مراجعین، همچنین توزیع بروشور بین خانواده های محلات آسیب خیز با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی رایج، پرداخت مبلغ بیش از 350 میلیون ریال در راستای اجرای فاز توانمندسازی مددجویان و پرداخت چندین مرحله كمك موردی نقدی و غیرنقدی از محل اعتبارات ابلاغی به افراد واجد شرایط و سایر خدمات كه به این طیف از جامعه هدف صورت گرفته است، از دیگر اقدامات است.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۰:۳۸ - ۳۰/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۵