دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

ریشه اصلی آسیب های اجتماعی، مرتبط با اقتصاد است
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران در ارتباط با بحث معیشت مردم و توجه به قشر ضعیف جامعه گفت: اگر ما به دنبال مطرح كردن بحث معیشت مردم مخصوصا قشر ضعیف هستیم، تنها راه آن رفاه و توسعه اقتصادی است. اگر امروز آسیب های اجتماعی داریم، ریشه تمام این مسائل مرتبط با اقتصاد كشور است.
ریشه اصلی آسیب های اجتماعی، مرتبط با اقتصاد است غلامحسین شافعی، شب گذشته در دومین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی كه در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به نقش پررنگ فعالان اقتصادی در انتخابات 1400 اظهار كرد: ما به عنوان فعالان اقتصادی كه ریشه در كار داریم و منطق بر تفكراتمان حاكم است، در مرحله اول این وظیفه را داریم كه تلاش زیادی كنیم تا انتخابات پرشوری را پشت سر بگذاریم. گرچه كه اتاق بازرگانی پیرو هیچ حزب و گروهی نیست اما بنا به گفته مقام معظیم رهبری، شور انتخاباتی از وظایف اصلی ما است.

وی افزود: اگر ما به دنبال مطرح كردن بحث معیشت مردم مخصوصا قشر ضعیف هستیم، تنها راه آن رفاه و توسعه اقتصادی است. اگر امروز آسیب های اجتماعی داریم و زندان هایمان پر است، ریشه تمام این مسائل مرتبط با اقتصاد كشور است. ما باید به مسئله رفاه اقتصادی، اشتغال و تامین آینده جوانان كشور بپردازیم و در این حوزه چاره اندیشی كرده و تدابیر خاصی را اجرایی كنیم. بهبودی وضعیت در موارد ذكر شده، از جمله مسائلی است كه می تواند آمار ازدواج در جوانان را افزایش بدهد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران همچنین با اشاره به تخلفات و فرارهای مالیاتی بیان كرد: فعالان اقتصادی كه شفاف كار می كنند، باید از جریان تراكنش های مالی استفاده كنند. حجم عظیمی از تراكنش های مالیاتی مربوط به كسانی است كه زیرزمینی كار می كنند و بعد بار این جریان بر دوش فعالان اقتصادی می افتد كه با شفافیت فعالیت می كنند. باید با ارائه تدابیر پركاربرد و مفید، مانع فرار مالیاتی افراد بشویم.

در ادامه این جلسه، حسین امیررحیمی، مدیركل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی از اجرای طرح مالیات های هوشمند خبر داد و گفت: بحث مالیات هوشمند مصوبات خوبی را داشته و قرار است در سال 1400 اجرایی شود. امروز در شرایطی هستیم كه دیگر عملا پول نقد از معاملات حذف شده و برای هر معامله ای تراكنش بانكی ثبت می شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۲۲ - ۳۱/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۶