دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

2000خانواده در نوبت فرزندخواندگی در خراسان رضوی
 
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 2000 خانواده پشت نوبت فرزندخواندگی در استان قرار دارند.
فرزند خواندگی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 2000 خانواده پشت نوبت فرزندخواندگی در استان قرار دارند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از بهزیستی خراسان رضوی، معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 2000 خانواده پشت نوبت فرزندخواندگی در استان قرار دارند.
شهره شاهرودی با بیان اینكه به دلایل مختلف، قادر به پاسخگویی به همه ی نیازهای موجود فرزندخواندگی نیستیم افزود: نبود فرزندان در سنین و با شرایط مورد نظر متقاضیان، ناكافی بودن تعداد فرزندان قابل واگذاری، تقاضای خاص برخی متقاضیان از نظر شرایط سنی، جنسیت كودك و وضعیت كلی او، از جمله دلایلی است كه نمی توانیم به همه ی تقاضاها پاسخ مثبت بدهیم.
وی ادامه داد: در سال 99 پرونده بیش از 200 كودك كه خارج از روال قانونی به فرزندخواندگی گرفته شده اند با همكاری دستگاه قضایی، مورد بررسی قرار گرفته و مشكل این خانواده ها حل شده و اقدامات لازم برای طی مراحل قانونی و صدور شناسنامه برای فرزند انجام شده است.
وی با اشاره به ترخیص فرزندان مراكز بهزیستی افزود: در این مدت نزدیك به 400 نفر از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست، با ترخیص از مراكز از چرخه ی حمایت مستمر بهزیستی خارج شده اند.
شاهرودی توضیح داد: این فرزندان یا به سن و سال توانمندی و استقلال رسیده اند كه طبق قانون می باید ترخیص می شدند یا اینكه به خانواده ی زیستی خودشان برگشته اند.
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با یادآوری اینكه در حال حاضر 95 مركز نگهداری كودكان بی سرپرست و بدسرپرست در خراسان رضوی تحت نظارت بهزیستی قرار دارند گفت: 40 واحد از این مراكز در مشهد و بقیه در شهرستان ها استقرار دارند.
وی خاطر نشان كرد: بیشتر مراكز كودكان در شهرهای بزرگ هستند چون در شهرهای كوچك علاوه بر اینكه منابع و نیروی تخصصی مورد نیاز این مراكز، وجود ندارد بهزیستی تلاش می كند با استقرار مراكز استاندارد، شرایط رشدی برابر برای همه ی فرزندان به صورت یكسان فراهم كند و نظارت با كیفیت بر مراكز هم امكان داشته باشد به همین خاطر سطح پایین مراكز با امكانات ناكافی در شهرستان های كوچك را نمی پذیرد.
وی از خانواده ها دعوت كرد به سنت های اجتماعی و اخلاقی ملی و دینی برگردند و كودكان بی سرپرست و بدسرپرست اطراف و بستگان را تحت حمایت خود بگیرند.
وی گفت: در این صورت هم هدف خانواده محوری بهزیستی محقق می شود و هم بهزیستی، حمایت های مادی و معنوی لازم و مداخلات مددكاری ضروری را برای آنها انجام می دهد.
وی تأكید كرد: البته باید این كار در یك فرایند قانونی انجام شود و دستگاه قضایی و بهزیستی هم همكاری و همراهی لازم را با این خانواده ها دارند.
وی خاطر نشان كرد: در حال حاضر 2 هزار و 384 كودك در خانواده های جایگزین یا بستگان نسبی، تحت نظارت بهزیستی هستند كه از حمایت های مالی و معنوی بهزیستی برخوردار می باشند. انتهای پیام/
منبع خبر:
روزنامه قدس
   تاریخ: ۱۵:۵۴ - ۰۱/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۳