دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

لیست مراكز بیماران اعصاب و روان تهران برای واكسن كرونا اعلام شده است
 
تهران- ایرنا- معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران گفت: لیست مراكز و مددجویان شبانه روزی بیماران اعصاب – روان و معلولان ذهنی در اختیار دانشگاههای علوم پزشكی تهران برای تهیه و تزریق واكسن كرونا قرار گرفته است.
لیست مراكز بیماران اعصاب و روان تهران برای واكسن كرونا اعلام شده است تهران- ایرنا- معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران گفت: لیست مراكز و مددجویان شبانه روزی بیماران اعصاب – روان و معلولان ذهنی در اختیار دانشگاههای علوم پزشكی تهران برای تهیه و تزریق واكسن كرونا قرار گرفته است.

الهه شجاعی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واكسیناسیون مراكز بیماران اعصاب و روان پس از اتمام دور دوم واكسیناسیون مراكز سالمندان آغاز خواهد شد.

وی افزود: همچنین مراكز شبانه روزی معلولان ذهنی و لیست مددجویان و پرسنل این مراكز نیز در اختیار دانشگاه های علوم پزشكی تهران قرار گرفته است تا پس از اتمام دور دوم واكسیناسیون مراكز شبانه روزی بیماران اعصاب – روان آغاز شود.

به گفته وی، سه مركز شبانه روزی برای این بیماران در تهران با ظرفیت موجود 275 مددجو و پرسنل وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینكه برنامه واكسیناسیون مددجویان در مراكز نگهداری شبانه روزی و خانواده ها طبق برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی صورت می گیرد گفت: سازمان بهزیستی نقش هماهنگ كننده برنامه ریزی های وزارتی را ایفا می كند.

وی ادامه داد: تاكنون بخشنامه ای برای واكسیناسیون مددجویان مقیم خانواده ابلاغ نشده و واكسینه كردن این افراد طبق برنامه عمومی واكسیناسیون با ثبت نام در سامانه مربوطه صورت خواهد گرفت از این رو در صورت ابلاغ هر گونه تصمیم برای مشاركت سازمان بهزیستی در واكسیناسیون افراد تحت پوشش مقیم خانواده ، اطلاع رسانی لازم می شود.

شجاعی با اشاره به اینكه مراكز سالمندان دور اول واكسیناسیون را دریافت كردند گفت: یك هزار و 126 نفر شامل 739 سالمند و 387 پرسنل شاغل در این مراكز واكسینه شدند و دور دوم واكسیناسیون با حضور نمایندگان مراكز بهداشت از بیستم اردیبهشت ماه شروع شده است ضمن اینكه تعدادی از سالمندانی به دلیل نارضایت خانواده های آنها واكسینه نشدند.

وی اضافه كرد: از زمان شیوع كرونا تا كنون همچنان ممنوعیت ملاقات های حضوری خانواده ها با توانخواهان مقیم مركز، لغو مرخصی ها و بازگشت مقطعی مددجویان به خانواده ها ، آماده سازی اتاق یا بخش قرنطینه برای جداسازی مددجویان مشكوك یا مبتلا به بیماری، بررسی روزانه وضعیت سلامتی و كنترل دمای بدن مددجویان و پرسنل، هماهنگی با مراكز بهداشت مناطق برای انجام تست پی سی آر برای افراد دارای علامت، بازدید مستمر آنلاین در صورت نیاز بازدید حضوری از مراكز به منظور بررسی چگونگی رعایت ضوابط بهداشتی و الزام تمامی پرسنل به ویژه مراقبین به رعایت نكات بهداشتی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، در شهر تهران 27 مركز نگهداری شبانه روزی سالمندان با ظرفیت فعلی 978 سالمند وجود دارد كه دور دوم واكسیناسیون در این مراكز در حال انجام است.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- شهر تهران
- مهدكودك
- اداره كل بهزیستی استان تهران
پروندهٔ خبری
- واكسن كرونا، از نظریه تا عمل
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۴۷ - ۰۲/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲