دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

625 نفر از معلولان ساكن در مراكز بهزیستی واكسینه شدند
 
محمدی از واكسیناسیون 625 نفر از مددجویان ساكن در مراكز نگهداری سالمندان و مراكز شبانه روزی توانبخشی خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیركل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینكه مراكز نگهداری بهزیستی در امر پیشگیری از كرونا بسیار موفق عمل كرده است، گفت: واكسن مورد نیاز مراكز مراقبتی توانبخشی تأمین شده و 124 نفر از پرسنل این مراكز نیز همراه مددجویان واكسینه شده اند.

او افزود: معلولین جسمی و حركتی، كودكان اوتیسمی، زنان سرپرست خانوار، كودكان بی سرپرست و بدسرپرست و معتادان نیز در اولویت بعدی هستند.

محمدی با اشاره به مكاتبات صورت گرفته برای واكسیناسیون توانخواهان مراكز روزانه با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی، گفت:بزودی واكسیناسیون افراد دارای معلولیت در مراكز روزانه نیز آغاز خواهد شد.

مدیركل بهزیستی استان زنجان در ادامه از تهیه و تحویل وسایل كمك توانبخشی برای افراد دارای معلولیت به مبلغ بیش از 3 میلیارد تومان خبر داد و افزود: پارسال برای بیش از 5 هزار نفر از افراد دارای معلولیت وسایل كمك توانبخشی اعم از سمعك، باطری سمعك، عصا، واكر، تخت، تشك مواج، ویلچر و هزینه پوشینه تامین شد.

محمدی با بیان اینكه توزیع وسایل كمك توانبخشی بین مددجویان بر اساس ماده 3 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، دستورالعمل سازمان و شدت و نوع معلولیت مددجویان انجام می شود، گفت: علاوه بر این خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، كاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و ارتوپدی به جامعه هدف بهزیستی ارائه می شود.

محمدی ادامه داد: 63 مركز غیردولتی اعم از مراكز روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و مثبت زندگی در حوزه توانبخشی وجود دارد كه نزدیك به 22 هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات این مراكز استفاده می كنند.

او بابیان اینكه در حال حاضر 328 معلول ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند، گفت: از این تعداد 60 نفر تحت پوشش طرح توانمندسازی قرار دارند و همگی از حق پرستاری و دریافت هزینه لوازم بهداشتی استفاده می كنند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان افزود: 174 نفر از افراد تحت پوشش نیز خدمات مراقبت در منزل و 220 نفر هم خدمات ویزیت درمنزل دریافت می كنند.
   تاریخ: ۱۰:۴۲ - ۰۲/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴