دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

كاهش آسیب های اجتماعی جزء طرح های اولویت دار دولت است
 
قائم مقام رئیس جمهور در شورای اجتماعی كشور، در حاشیه یكصد و سی و هشتمین جلسه این شورا كه دوم خرداد ماه در محل وزارت كشور برگزار شد، مهمترین موضوعات م...

قائم مقام رئیس جمهور در شورای اجتماعی كشور، در حاشیه یكصد و سی و هشتمین جلسه این شورا كه دوم خرداد ماه در محل وزارت كشور برگزار شد، مهمترین موضوعات مطرح در این جلسه را در جمع خبرنگاران تشریح كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت كشور، دكتر عبدالرضا رحمانی وزیر كشور در حاشیه نشست شورای اجتماعی كشور كه امروز در محل وزارت كشور با حضور دستگاههای ذی ربط برگزار شد با تشریح این موضوع كه كاهش آسیب های اجتماعی جزء طرح های اولویت دار دولت و مجموعه وزارت كشور طی سالهای اخیر بوده است؛ گفت: حاشیه نشینی یكی از اولویت هایی است كه مقام معظم رهبری به عنوان یك آسیب اجتماعی طرح فرموده اند و بر همین اساس دستگاههای ذی ربط در این امر خطیر بسیج شده اند.
وزیر كشور با اشاره به این موضوع كه در شورای اجتماعی با همكاری همه دستگاه های اجرایی طرحی تهیه شد كه مبتنی بر آن در خصوص حاشیه ها و محلات در دو بعد كالبدی، اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است؛ گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده همه دستگاه های متولی، معین و همكار در امر كاهش آسیب های اجتماعی مشخص شدند و تاكنون اقدامات خوبی هم انجام شده است.
دكتر رحمانی فضلی با تاكید بر این موضوع كه خوشبختانه تقسیم وظایفی خوبی میان دستگاهها در امر كاهش آسیب های اجتماعی صورت گرفته است؛ خاطر نشان كرد: امروز بیش از 440 محله را وزارت راه و شهرسازی در قالب ستادی كه متولی این كار است برعهده گرفته است.
وی همچنین در خصوص نقش وزارت كشور هم گفت: بیش از 200 محله را وزارت كشور در قالب دفاتر تسهیل گری بر عهده دارد و البته همه دستگاه ها در قالب كارگروه های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، فنی و امنیتی تقسیم بندی شده اند و با رعایت اولویت ها كارها را به نحو مناسبی انجام می دهند.
وزیر كشور با تصریح این موضوع كه طبق گزارش اخذ شده از نهادهای متولی، روند كار در حوزه كاهش آسیب های اجتماعی مناسب و رضایت بخش است؛ گفت: البته بدلیل فاصله عقب افتادگی وعدم تعادل و توازن در امكانات، منابع و فعالیت ها هنوز از هدف خود فاصله داریم.
وی اضافه كرد: هرچند حركت خوبی در این حوزه شكل گرفته اما تا وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد.
وزیر كشور در بخش دیگری از توضیحات خود به ضرورت هماهنگی و هم افزایی بیشتر دستگاههای ذی ربط در امر كاهش آسیب های اجتماعی اشاره كرد و گفت: امروز مقرر شد دستگاه اجرایی، امنیتی و شهرداری ها منابع خود را در سالجاری با اولویت مناطق حاشیه نشین تقسیم بندی كنند.
وی اضافه كرد: ان شاا... در 1400 با رعایت اولویت و نگاه جامع یعنی در كنار كار كالبدی، كارهای فرهنگی و اجتماعی و آموزشی در مناطق حاشیه نشین را با هم داشته باشیم.
موضوع شهرهای نمونه و موفق در كاهش آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر كشور در حاشیه نشست شورای اجتماعی كشور بود و در این خصوص گفت: در سه شهر مشهد، سنندج و خمینی شهر كارهای بسیار خوبی در حوزه حاشیه نشینی انجام شده كه ان شاا... این الگوی موفق با هماهنگی های صورت گرفته به سایر شهرهای كشور تسری یابد.
وزیر كشور همچنین با اشاره به آثار اجتماعی كرونا به عنوان دستوركار دیگر در جلسه امروز شورای اجتماعی گفت: در این خصوص مقرر شد آثار اجتماعی این بیماری از سوی دستگاههای مربوط پیگیری و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
وزیر كشور با تاكید بر این موضوع كه معتقد هستیم هم در ایام بیماری كرونا و پسا كرونا با مسایل اجتماعی مواجه خواهیم بود؛ گفت: برای مدیریت صحیح این شرایط، هم مردم و هم دستگاههای اجرایی، باید متوجه این امر باشند و نسبت به آن حساسیت داشته باشند.
وزیر كشور در ادامه گفت: آخرین وضعیت معتادین متجاهر از دیگر موضوعات امروز نشست شورای اجتماعی بود و در این خصوص تاكید شد ستاد مبارزه با مواد مخدر و بقیه دستگاه های متولی، در چارچوب تصمیمات قبلی، نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و در جمع آوری و درمان آنها تسریع كنند.
دكتر رحمانی فضلی در پایان خاطر نشان كرد: شورای اجتماعی كشور، در سال جاری، با اولویت بندی هایی كه انجام داده به وظایف خود عمل خواهد كرد و در بازه زمانی مشخص گزارش اقدامات را خدمت مردم عزیز خواهیم داد.
منبع خبر:
پایگاه دولت
   تاریخ: ۱۹:۱۸ - ۰۲/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱