دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

پوشش صد درصدی واكسیناسیون برای كاركنان مراكز درمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و ستاد دانشگاه
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

پوشش صد درصدی واكسیناسیون برای كاركنان مراكز درمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و ستاد دانشگاه

معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز دوشنبه، گفت: طی ماه های اخیر تا ابتدای خردادماه جاری، صد درصد كاركنان در مراكز درمانی تابعه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و ستاد دانشگاه، نسبت به ویروس كووید 19 واكسینه شدند، كه این پوشش گسترده واكسیناسیون در میان دانشگاه های علوم پزشكی كشور، كم نظیر است.

دكتر بیژن خراسانی به خبرنگار وبدای دانشگاه افزود: از اواخر بهمن ماه سال گذشته و در مراحل اولیه از اجرای برنامه واكسیناسیون كرونا، با حمایت رئیس دانشگاه، واكسن مورد نیاز تامین، و كادر درمانی، بیماران خاص و گروه های آسیب پذیر طبق اولویت های مورد تایید وزارت بهداشت، با سه نوع واكسن وارداتی، علیه ویروس كووید و بیماری كرونا واكسینه شدند.

وی با اشاره به همكاری سه معاونت آموزشی، دانشجویی و توسعه مدیریت دانشگاه در اجرای برنامه واكسیناسیون، ادامه داد: به مرور با تامین واكسن، اعضای هیات علمی كه در مراكز درمانی تردد دارند، و سپس، دیگر همكاران در نوبت تزریق واكسن قرار گرفتند و با اطلاع رسانی انجام شده، به صورت منظم مراجعه كرده و واكسن برای آنان نیز تزریق شد.

وی كه در حاشیه اجرای برنامه واكسیناسیون 290 تن از دانشجویان این دانشگاه علیه ویروس كووید 19 گفت وگو می كرد، اظهار داشت: برغم آنكه در واكسیناسیون كادر درمانی بیمارستان ها و كلینیك های وابسته به دانشگاه، تعدادی از دانشجویان كه در فیلدها و مراكز درمانی مشغول خدمت بودند، واكسن دریافت كرده بودند، اما برای 290 دانشجوی ساكن تهران، و دانشجویانی كه در ترم های بالا و دوره های كارورزی در تهران مشغول هستند، واكسن تهیه شد و براساس فهرست اسامی آنان كه از طریق دو معاونت آموزشی و دانشجویی تهیه و اطلاع رسانی شد، واكسیناسیون برای این تعداد از دانشجویان انجام شد.

دكتر خراسانی تصریح كرد: تعدادی از همكاران در مراكز درمانی و ستاد دانشگاه نیز كه در همان مراحل اولیه واكسیناسیون، داوطلبانه از تزریق واكسن خودداری كرده بودند، در هر نوبت كه واكسیناسیون عمومی همكاران انجام می شد و تمایل به دریافت واكسن داشتند، در برنامه قرار گرفته و از واكسن های تهیه شده، برای آنان نیز تزریق شد.

معاون درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در مورد واكسیناسیون دانشجویان ساكن در شهرستان ها نیز گفت: با توجه به اینكه صلاح نمی دانیم ، دانشجویی فقط برای دریافت واكسن، از شهرستان به تهران سفر كند، به معاونان آموزشی و دانشجویی دانشگاه پیشنهاد شد تا با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشكی در شهرستان ها، امكان استفاده دانشجویان از واكسن های تهیه شده در شهرستان ها را فراهم كنند.

از دكتر خراسانی در مورد تامین واكسن برای نوبت دوم (یادآوری) افراد واكسینه شده، سئوال شد و وی گفت: در تامین میزان دوز مورد نیاز برای انجام نوبت دوم هر یك از افراد، محدودیت و معذوریتی نداریم و به صورت منظم، آماده و استفاده می شود.

معاون درمان دانشگاه در پاسخ به سئوالی در خصوص عوارض واكسن ها، نیز اظهار داشت: خوشبختانه طی مدتی كه همكاران در مراكز درمانی و در ستاد دانشگاه از واكسن های وارداتی استفاده كردند، عوارض شدید و غیرقابل پیش بینی مشاهده نشد و فقط عوارض معمول، بصورت تب و دردهای مختصر عضلانی گزارش شده كه بعد از 24 ساعت هم رفع شده و به لطف خدا، همه افراد واكسینه شده از صحت و سلامت برخوردارند.

لازم به ذكر است؛ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و هشت مركز تحقیقات، علاوه بر تعلیم و تربیت نیروی متخصص در رشته های تخصصی سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی)، از طریق مراكز درمانی تابعه، نسبت به ارائه خدمات مربوط به سه حیطه فعالیت دانشگاه اقدام می كند.

این دانشگاه، تحت نظارت وزارت بهداشت و از طریق دو بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده و روانپزشكی رازی و دو كلینیك پزشكی - توانبخشی اسماء و نظام مافی و بكارگیری توان علمی و تخصصی اعضای هیات علمی، انواع خدمات حیطه فعالیت خود را به بیماران و نیازمندان جامعه ارائه می دهد.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۲:۵۶ - ۰۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۹۹