دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

میزان ابتلا به ام اس دركشور رو به افزایش است
 
عبدالحسین هوشمند گفت: طی سال های اخیر روند ابتلا به ام اس رو به افزایش بوده و در یكسال گذشته بیش از 7 هزار بیمار جدید در انجمن های ام اس كشور به عضویت در آمده اند.
میزان ابتلا به ام اس دركشور رو به افزایش است

مدیرعامل انجمن ام.اس ایران:
میزان ابتلا به ام اس دركشور رو به افزایش است عبدالحسین هوشمند گفت: طی سال های اخیر روند ابتلا به ام اس رو به افزایش بوده و در یكسال گذشته بیش از 7 هزار بیمار جدید در انجمن های ام اس كشور به عضویت در آمده اند.

اعتمادآنلاین| سی ام ماه می توسط فدراسیون جهانی ام اس، روز جهانی ام اس نام گذاری شده است كه امسال با نهم خرداد در ایران مصادف است و شعار امسال روز جهانی ام اس پیوند همگانی برای درك درست واقعی از ام اس نام گذاری شده است.

ثبت نام 90 هزار مبتلا به ام اس در كشور در انجمن ام اس

به گزارش برنا، عبدالحسین هوشمند، مدیرعامل انجمن ام.اس ایران درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ام اس در كشور گفت: طی سال های اخیر میزان مبتلایان به ام اس با افزایش روبرو بوده و هم اكنون در كشور 90 هزار مبتلا به ام اس در 57 مركز استانی و شهرستانی ثبت نام و به عضویت در آمده اند. در بین بیماران سه- چهارم مبتلایان زن و یك - چهارم مردمی هستند.

هوشمند درباره وضعیت دارو برای مبتلایان به ام اس اظهار كرد: با توجه به اینكه بیش از 80 درصد داروهای مورد نیاز مبتلایان به ام اس تولید داخل هستند دسترسی به داروهای داخلی با مشكل مواجه نبوده است. البته دسترسی به داروهای خارجی به دلیل مشكلات ارزی بعضا با تاخیر روبرو بوده است.

افزایش قیمت مكمل ها مشكل مبتلایان به ام اس

مدیرعامل انجمن ام.اس ایران ادامه داد: یكی از مشكلات بیماران ام اس افزایش قیمت داروهای مكمل وافزایش هزینه لوازم بهداشتی و همچنین بعد از شیوع كرونا عدم امكان دسترسی به خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی بوده است.

كنترل كرونا در بین مبتلایان به ام اس

هوشمند درباره روند ابتلا به كرونا در بین مبتلایان گفت: این گروه از بیماران با توجه به اینكه بخشی از این افراد از داروهای كاهنده سیستم ایمنی استفاده می كنند باید كمتر تردد داشته باشند، طبیعتا با این روند دسترسی به توانبخشی در بین این بیماران كاهش یافته است.

او با بیان اینكه از یك ماه قبل واكسیناسیون بیماران مبتلا به ام اس آغاز شده است، گفت: بالغ بر 80 درصد بیماران در استان ها توانستند دوز اول این واكسن را دریافت كنند. این روند در تهران هم از یك ماه قبل آغاز شده و امیدواریم واكسیناسیون در یك ماه آینده به پایان برسد.

مبتلایان به ام اس نیازمند بیمه های تكمیل

هوشمند درباره حمایت بیمه ای از مبتلایان به ام اس تاكید كرد: بیمه های پایه همچون تامین اجتماعی و سلامت مبتلا به ام اس را پوشش می دهند.

او ادامه داد: هرچند این بیمه ها شامل بیمه های مكمل نمی شود داروهای مكمل را این افراد آزاد تهیه می كنند و هزینه فراوان دارد. ضرورت دارد با این تفاسیر دولت در خصوص بیمه تكمیلی بیماران خاص چاره ای بیاندیشد.

میزان ابتلا به ام اس در كشور رو به افزایش است

مدیرعامل انجمن ام.اس ایران درباره روند ابتلا به ام اس در كشور گفت: استرس و فشارهای روحی و روانی در عود این بیماری تاثیرگذار است. مبتلایان به ام اس باید از این شرایط دور بوده و سبك زندگی را تغییر دهند.

برای مثال مبتلایان باید مصرف دخانیات را ترك كنند. افراد با ورزش بیشتر و تغذیه سالم از پیشرفت بیماری جلوگیری كنند. در سطح جامعه هم ابتلا به ام اس رو به رشد است. طی یكسال گذشته 7 هزار بیماری جدید در انجمن های ام اس عضو شدند.

ام اس ناتوان كننده نیست

او تاكید كرد: بیماری ام اس بیشتر جوانان را مبتلا می كند و یك بیماری مزمن است. با توجه به اینكه داروها و درمان های جدید در كنترل بیماری نقش دارد می تواند تحت كنترل قرار بگیرد. تمامی مبتلایان به ام اس زندگی معمولی داشته و ام اس ناتوان كننده نیست. جامعه باید با درك صحیح از بیماری به درك آن بپردازد.
منبع خبر:
روزنامه اعتماد
   تاریخ: ۱۰:۱۴ - ۰۸/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰