دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

آمار ازدواج در قم افزایش یافت
 
مدیركل ورزش و جوانان قم گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری، میزان ازدواج در این استان هفت درصد افزایش و آمار طلاق 6.7 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته كاهش یافت.
آمار ازدواج در قم افزایش یافت
مدیركل ورزش و جوانان قم: آمار ازدواج در قم افزایش یافت مدیركل ورزش و جوانان قم گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری، میزان ازدواج در این استان هفت درصد افزایش و آمار طلاق 6.7 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته كاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رسول منعم، فرهنگ سازی، آموزش های پیش، حین و پس از ازدواج و ایجاد مراكز مشاوره خانواده را از جمله اقدام های مهم در كاهش آمار طلاق در این استان دانست و افزود: استان قم جزو سه استان مطرح كشور در كاهش آمار طلاق در سال جاری است.

وی ادامه داد: به منظور كمك به زوج های جوان، دولت تسهیلات ازدواج را از 30 میلیون ریال در سال 96 به 500 میلیون ریال برای هر زوج در سال جاری افزایش داد.

مدیركل ورزش و جوانان قم، ادامه داد: پرداخت به موقع و به روز تسهیلات ازدواج از جمله موضوع های مهمی است كه در سطح استان با حساسیت فراوان دنبال می شود و این امر موجب شده تا این استان از نظر پرداخت تسهیلات ازدواج جزو سه استان اول كشور قرار گیرد.

منعم، با بیان اینكه سال گذشته سه هزار و 800 میلیون ریال تسهیلات ازدواج به زوج های جوان قم پرداخت شد، افزود: در سال جاری نیز به بیش از 83 درصد از زوج های متقاضی، تسهیلات ازدواج پرداخت شده است ضمن اینكه سایر متقاضیان نیز در مرحله تكمیل پرونده و یا روند دریافت وام هستند.

وی با اشاره به هم افزایی میان دستگاه ها و نهادهای مختلف به منظور رفع چالش ها و موانع پیش روی جوانان، ادامه داد: ازدواج، اشتغال، ساماندهی اوقات فراغت و همچنین استفاده از ظرفیت های جوانان در فعالیت های اجتماعی در قالب سازمان های مردم نهاد از جمله مباحثی است كه در سطح استان پیگیری می شود.

مدیركل ورزش و جوانان قم، افزود: ستاد ساماندهی امور جوانان استان به ریاست استاندار قم و با حضور تمام مسئولان دستگاه های مرتبط به صورت مستمر در استان تشكیل و در آن پیرامون موضوع های مرتبط با جوانان تصمیم گیری می شود.

منعم حمایت از سمن ها را از جمله اولویت های دولت تدبیر و امید دانست و ادامه داد: تعداد سازمان های مردم نهاد استان از 2 سمن در سال 92 به 47 سمن در سال جاری افزایش یافته است كه این سازمان های مردم نهاد در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در حال فعالیت های بسیار موثر در سطح استان هستند.

وی با تاكید بر اهمیت استفاده از ظرفیت جوانان در استان گفت: تلاش، پشتكار، انگیزه، كار شبانه روزی، خلاقیت و ابتكار از جمله ویژگی های جوانان است كه با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان شاهد تحول در بخش های مختلف استان بود.

مدیركل ورزش و جوانان قم با تاكید بر اینكه جهت گیری این استان استفاده از ظرفیت جوانان در مدیریت بخش های مختلف قم است گفت: در آخرین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم، طرح تربیت و توانمندسازی دستیاران جوان مدیران در استان به تصویب رسید كه بر اساس آن تمام دستگاه های استان ملزم به بهره گیری از ظرفیت جوانان در عرصه های مدیریتی شده اند.
منبع خبر:
برنا نیوز
   تاریخ: ۰۹:۴۷ - ۱۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۱