دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

انجام موفقیت آمیز 20 عمل كاشت حلزون در كرمانشاه
 
تا كنون 20 عمل جراحی كاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی (ره) كرمانشاه با موفقیت انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز كرمانشاه، دكتر علیرضا رضایی اتولوژیست و فوق تخصص گوش و حلق و بینی گفت: كاشت انجام موفقیت آمیز 20 عمل كاشت حلزون در كرمانشاهحلزون تنها شكلی از مداخلات پزشكی است كه می تواند به واسطه تحریك الكتریكی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوای مطلق باز گرداند.

وی افزود: پروتز كاشت حلزون، ابزاری الكترونیكی است كه از طریق جراحی در گوش داخلی قرار گرفته و احساس شنیدن صدا در افراد ناشنوا یا كم شنوای عمیق را فراهم می كند.

دكتر رضایی خاطرنشان كرد: كاشت حلزون برای سنین یك و نیم سال تا 6سال انجام می شود وجهت كنترل و تنظیم تا آخر عمر هرساله نیاز به پیگیری دارد.

این فوق تخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینكه مركز كاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امام خمینی (ره) كرمانشاه در دی ماه 98 موفق به كسب مجوز شده است، گفت: تا كنون 20 عمل جراحی كاشت حلزون در این مركز انجام شده و حدود 35 نفر هم در نوبت جراحی قرار دارند.

وی اظهار داشت: ناشنوایان و بیماران دارای كاهش شدید شنوایی می توانند با مراجعه به این مركز مقدمات ثبت نام و تشكیل پرونده را انجام دهند و سپس برای گذراندن دوره توانبخشی به مركز توانبخشی 22 بهمن معرفی و پس از ارزیابی در بخش های كار درمانی، توانبخشی و روان شناسی جهت دریافت پروتز معرفی می شوند.

دكتر رضایی افزود: هزینه عمل جراحی كاشت حلزون 400 تا500 میلیون تومان است، اما با كمك هزینه ای كه دولت در نظر گرفته، هزینه این جراحی برای فرد بیمار 6 میلیون تومان است و هزینه بیمارستان هم حدود 500 تا یك میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود.

لازم به ذكر است، مركز كاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امام خمینی (ره) كرمانشاه به عنوان مركز كاشت حلزون غرب كشور به استان های ایلام، لرستان و كردستان نیز در این خصوص خدمات ارائه می دهد.
   تاریخ: ۱۱:۴۳ - ۰۵/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۴