دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

تزریق واكسن برای 625 نفر از مددجویان سالمند زنجانی
 
زنجان-مدیركل بهزیستی استان زنجان از واكسیناسیون 625 نفر از مددجویان مقیم در مراكز نگهداری سالمندان و مراكز شبانه روزی توانبخشی خبر داد.
تزریق واكسن برای 625 نفر از مددجویان سالمند زنجانی زنجان-مدیركل بهزیستی استان زنجان از واكسیناسیون 625 نفر از مددجویان مقیم در مراكز نگهداری سالمندان و مراكز شبانه روزی توانبخشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدی قیداری با اشاره به اینكه مراكز نگهداری بهزیستی در امر پیشگیری از كرونا موفق عمل كرده است، گفت: واكسن مورد نیاز مراكز مراقبتی توانبخشی تأمین شده و 124 نفر از پرسنل این مراكز نیز همراه مددجویان واكسینه شدند.

وی اظهار كرد: سایر افراد تحت پوشش شامل معلولین جسمی و حركتی، كودكان اوتیسمی، زنان سرپرست خانوار، كودكان بی سرپرست و بدسرپرست و معتادان در اولویت بعدی هستند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان با اشاره به مكاتبات صورت گرفته برای واكسیناسیون توان خواهان مراكز روزانه با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی خاطرنشان كرد: بزودی واكسیناسیون افراد دارای معلولیت در مراكز روزانه نیز آغاز خواهد شد.

محمدی قیداری در ادامه از تهیه و تحویل وسایل كمك توانبخشی برای افراد دارای معلولیت به مبلغ بیش از سه میلیارد تومان خبر داد و گفت: در سال گذشته برای بیش از پنج هزار نفر از افراد دارای معلولیت وسایل كمك توانبخشی اعم از سمعك، باطری سمعك، عصا، واكر، تخت، تشك مواج، ویلچر، هزینه پوشینه.. تامین شده است.

محمدی با بیان اینكه توزیع وسایل كمك توانبخشی بین مددجویان بر اساس ماده سه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، دستورالعمل سازمان و شدت و نوع معلولیت مددجویان انجام می شود، افزود: علاوه بر این خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، كاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و ارتوپدی به جامعه هدف بهزیستی ارائه می شود.

وی یادآور شد: تعداد 63 مركز غیردولتی اعم از مراكز روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و مثبت زندگی در حوزه توانبخشی وجود دارد كه نزدیك به 22 هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات این مراكز استفاده می كنند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان تصریح كرد: در حال حاضر 328 معلول ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند، كه از این تعداد 60 نفر تحت پوشش طرح توانمندسازی قرار دارند و همگی از حق پرستاری و دریافت هزینه لوازم بهداشتی استفاده می كنند و 174 نفر از افراد تحت پوشش نیز خدمات مراقبت در منزل و220 نفر نیز خدمات ویزیت در منزل دریافت می كنند.

محمدی قیداری از واكسیناسیون 625 نفر از مددجویان مقیم در مراكز نگهداری سالمندان و مراكز شبانه روزی توانبخشی خبر داد و گفت: در گام اول 109 نفر از سالمندان مقیم در مراكز در اسفند ماه سال گذشته واكسیناسیون شدند و در مرحله بعدی 233 نفر هم معلول ذهنی و283 بیمار اعصاب و روان واكسن دریافت كردند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۳۸ - ۰۵/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۸