دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

معابر عمومی برای تردد معلولان مناسب سازی شود
 
فرماندار شهرستان اردكان گفت: همه دستگاه ها برای مناسب سازی تردد معلولان و سالمندان تلاش كنند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، پوردهقان فرماندار شهرستان اردكان گففت: همه ادارات و نهاد ها باید دسترسی همه اقشار به ویژه معلولان و سالمندان را مناسب سازی نمایند و به همین منظور كمیته ای متشكل از نظام مهندسی، بهزیستی و شهرداری با بررسی كلیه ادارات و دستگاه های دولتی، وضعیت مناسب سازی فضا ها را برای تردد معلولان و سالمندان بررسی، استانداردسازی و اصلاح خواهند كرد.

او افزود: این كار با زمان بندی مشخص از دستگاه های دولتی آغاز می شود تا در سایر مكان های عمومی نیز گسترس یابد.

فرماندار اردكان، اضافه كرد: برای تحقق شهر بدون مانع در شهرستان، لازم است شهرداری ها با توجه به اختیاراتی كه در این حوزه دارند، پیش از اجرای طرح های عمرانی، طرح های مناسب سازی را پیش بینی و اجرایی كنند.

پوردهقان تأكید كرد: چندین سال است عنوان شهر بدون مانع را از طرف سازمان بهزیستی به اردكان اطلاق نموده اند كه برای دفاع از این عنوان باید نقاط ضعف را در این حوزه بر طرف نمود.

پوردهقان تصریح كرد: بررسی های میدانی نشان می دهد در معابر شهری اردكان روند مناسب سازی و دسترس پذیری تاحدودی قابل قبول بوده است.

در پایان پوردهقان، فرماندار و رئیس ستاد مناسب سازی شهرستان، گفت: طرح مناسب سازی و ایجاد شهر بدون مانع به سرعت و با اقداماتی همچون همسطح سازی، اصلاح شیب، رفع موانع و اقداماتی از این قبیل، برای مناسب شدن معابر، به منظور تردد اقشار مختلف به ویژه معلولان و سالمندان، انجام خواهد گرفت.
   تاریخ: ۰۹:۴۶ - ۰۸/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴