دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شارژ موبایل از طریق هوا/ شارژرهای سیمی منسوخ می شوند
 
یك شركت چینی فناوری شارژی ابداع كرده كه از فاصله چند متری موبایل و دستگاه های هوشمند را شارژ می كند.
شارژ موبایل از طریق هوا/ شارژرهای سیمی منسوخ می شوند یك شركت چینی فناوری شارژی ابداع كرده كه از فاصله چند متری موبایل و دستگاه های هوشمند را شارژ می كند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، شارژ موبایل از طریق هوا شبیه یك داستان علمی تخیلی است اما به نظر می رسد این ایده در یك قدمی واقعی شدن قرار دارد.

شركت چینی شیائومی از گجتی با این قابلیت رونمایی كرده است. به این ترتیب نیازی به سیم یا یك پایه بی سیم برای شارژ دستگاه وجود نخواهد داشت.

البته این طرح بسیار نوپا است اما به گفته شیائومی فناوری «می ایرشارژ» (Mi Air Charge) در حال حاضر می تواند از شعاع چندمتری شارژ 5 واتی برای دستگاه ها فراهم كند. با كمك این فناوری می توان چند دستگاه را به طور همزمان شارژ كرد و موانع فیزیكی قابلیت فناوری را كاهش نمی دهند.

علاوه بر آن دیوار و موانع فیزیكی نیز از قدرت شارژ نمی كاهند. سیستم «می ایرشارژ» با اتكا بر موقعیت فضایی و طیف آنتن ها دستگاه ها را شارژ می كند. این دستگاه شارژ دارای آنتن های تداخل پنج فاز است كه برای تشخیص مكان دقیق تلفن هوشمند ساخته شده اند.

یك آرایه كنترل فاز شامل 144 آنتن دیگر، امواجی میلی متری را به طور مستقیم به موبایل منتقل می كند. موبایل های هوشمند شیائومی به یك آنتن گیرنده مجهز خواهند شد كه امواج عرض میلی متر را به انرژی تبدیل می كند.

شركت چینی امیدوار است فناوری مذكور به حذف سیم های برق منجر شود و محصولات خانگی مختلف را بتوان از یك منبع شارژ كرد.

البته شیائومی اعلام نكرده چقدر طول می كشد تا موبایل به طول كامل شارژ شود. در حال حاضر این فناوری چندان قدرتمند نیست و شارژ 5 واتی ارائه می كند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۲:۴۶ - ۱۱/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۱