دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

پیمایش ملی رصد آسیب های اجتماعی در كردستان آغاز شد
 
سنندج - ایرنا - معاون امور پیشگیری بهزیستی كردستان با اشاره به آغاز اجرای پیمایش ملی رصد آسیب های اجتماعی استان در سال جاری گفت: براساس اجرای این طرح 10 نوع آسیب در استان شناسایی و رصد می شود.
پیمایش ملی رصد آسیب های اجتماعی در كردستان آغاز شد سنندج - ایرنا - معاون امور پیشگیری بهزیستی كردستان با اشاره به آغاز اجرای پیمایش ملی رصد آسیب های اجتماعی استان در سال جاری گفت: براساس اجرای این طرح 10 نوع آسیب در استان شناسایی و رصد می شود.

ناصر كریمیان روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه رصد آسیب های اجتماعی كشور یكی از طرح های كم نظیری است كه به همت دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی مركز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی كشور و با هدف سنجش وضعیت آسیب های اجتماعی و تعیین كننده های آنها اجرا می شود.

وی با بیان اینكه این طرح سال 1396 برای نخستین بار در استان اجرا شد گفت: امسال چهارمین سال اجرای طرح بوده و در قالب آن شیوع برخی از آسیبهای اجتماعی مانند همسرآزاری، روابط برون ازدواجی، روابط پیش ازدواجی، فساد، اعتیاد و تعیین كننده های آنها شامل سلامت روانی، رضایت زناشویی، تكانشگری، اعتماد به نفس، حمایت خانوادگی، رفتار ضداجتماعی و مصرف مواد رصد می شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی كردستان افزود: در استان كردستان علاوه بر مركز استان، یك شهرستان كم آسیب و یك شهرستان پرآسیب به صورت تصادفی انتخاب و از هر كدام از این سه شهر، سه روستا نیز با پراكندگی جغرافیایی درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: روش نمونه گیری این پیمایش درهر شهرستان به صورت سهمیه ای و متناسب با حجم بر اساس تركیب سنی و جنسی انجام شده است و رده سنی مورد مطالعه هم 15 تا 60 سال تعیین شده است.

كریمیان اظهار داشت: در سال 1399 این پیمایش با توزیع پرسشنامه در بین ساكنان شهرهای هدف ، با تعداد بیش از 12 نفر پرسشگر و استفاده از ظرفیت تعاملات بین بخشی و برون دستگاهی و رایزنی و مشورت با صاحبنظران و اساتید حوزه علوم اجتماعی و روانشناختی اجرا شد.

وی اضافه كرد: خروجی این پیمایش مبنای مهمی در اجرای طرح ها و برنامه هایی در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در استان خواهد شد چرا كه پژوهش محوری گام درست و اصولی در این زمینه به شمار می رود.

110 هزار نفر از جمعیت یك میلیون و 603 هزار نفری كردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند كه معادل هفت درصد جمعیت استان است.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- كردستان
- سنندج
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۲:۴۰ - ۰۹/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲