دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

رفع نیاز معلولان با پیشرفت در صنعت توان بخشی
 
كارشناس فروش یك شركت دانش بنیان گفت: هدف اصلی ما رفع نیاز های معلولین و جانبازان از طریق پیشرفت در صنعت توانبخشی است.


الهه كهنی كارشناس فروش یك شركت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار كرد: در جهان میلیون ها نفر به دلیل نقص در سیستم مغزی، جسمی و حسی از معلولیت رنج می برند و از هر 10 نفر یك نفر در جهان با معلولیت درگیر است كه سهم كشور های جهان سوم از این تعداد 80 درصد برآورد می شود.

او افزود: طبق قانون برنامه پنج ساله توسعه، باید هر سال 10 درصد از فضا های شهری برای معلولان مناسب سازی شود؛ ماده 2 قانون جامع حمایت از معلولان مصوب سال 83 نیز نسبت به مناسب سازی فضا های عمومی و ادارات تاكید كرده است.

كهنی گفت: بر اساس این قانون تمام وزارتخانه ها، سازمان ها و مؤسسات و شركت های دولتی و نهاد های عمومی و انقلابی موظف شده اند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماكن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل كنند كه امكان دسترسی و بهره مندی از آن ها را برای معلولان همچون افراد عادی فراهم كند و تصویب این قانون دستاورد مناسبی برای حمایت از حقوق معلولان است.

این فعال حوزه شركت های دانش بنیان اظهار كرد كه شركت ما فعالیت خود را از سال 1395 با هدف رفع نیاز ها و مشكلات صنعت توانبخشی و تجهیزات سالمندان، معلولین و جانبازان كشور آغاز كرده است.

او گفت: شناسایی نیاز های داخلی صنعت توانبخشی و تجهیزات سالمندان، معلولین و جانبازان و جستجو در بازار های جهانی و كشور های پیشرفته برای الگو برداری از محصولات موجود و رفع نیاز های این دسته از افراد از اهداف ماست.

كهنی تصریح كرد: محصول بالابر پلكان مدل ویلچربر یك محصول پركاربرد برای مناسب سازی فضا های عمومی و شخصی است كه طراحی خلاقانه این بالابر امكان استفاده از آن در راه پله هایی با فضای كوچك بدون نیاز به تخریب یا تغییر در پله ها را میسر كرده است. اتصال این بالابر به نرده یا دیوار به صورت موقت (پیج و مهره ای) بوده و امكان جابجایی به مكانی دیگر را فراهم می كند.

مدیر عامل این شركت دانش بنیان گفت: این محصول نمونه داخلی نداشته و از لحاظ قیمت عرضه نیز بسیار كمتر از نمونه های مشابه خارجی است، این دستگاه دارای قابلیت هایی از جمله كنترل از راه دور، جمع شدن به صورت خودكار، نصب روی انواع دیوار، پله و نردبان و استپ اضطراری و چراغ هشدار است.

بیشتر بخوانید

- فناوری نوین برای راه افتادن معلولان
   تاریخ: ۱۰:۱۵ - ۱۳/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷