دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

قیمت گذاری محصولات از دست دولت خارج شده است
 
عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت:با طرح دوفوریتی اصلاح قیمت گذاری و خرید محصولات استراتژیك بخش كشاورزی در مجلس یمت گذاری محصولات از دست دولت خارج شده است.
قیمت گذاری محصولات از دست دولت خارج شده است
عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت:با طرح دوفوریتی اصلاح قیمت گذاری و خرید محصولات استراتژیك بخش كشاورزی در مجلس یمت گذاری محصولات از دست دولت خارج شده است. - اخبار سیاسی -
حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینكه انحصار قیمت گذاری محصولات كشاورزی از دست دولت خارج شد، گفت: طرح دوفوریتی اصلاح قیمت گذاری و خرید محصولات استراتژیك بخش كشاورزی با پیگیری های مستمر بنده و دیگر اعضای هیئت رئیسه كمیسیون كشاورزی به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (كلیك كنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در كانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (كلیك كنید)

وی با بیان اینكه این طرح یكی از مطالبات جدی كشاورزان در چند سال اخیر بود، بیان كرد: بر اساس این طرح، انحصار قیمت گذاری محصولات كشاورزی كه پیش از این در دست شورای اقتصاد بود، شكسته شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: گندم اساسی ترین موضوع ما است كه با نازلترین قیمت از كشاورزان خریداری می شود. در اصلاحیه ای كه در قانون خرید انجام دادیم، مصوب شد كه از این به بعد در شورای قیمت گذاری محصولات كشاورزی، كشاورزان هم حضور داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: از آنجا كه كشمش یكی از محصولات مهم و اساسی شهر جهانی انگور است و بیش از نیمی از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده، اولویت مجلس بر شامل شدن كشمش در خرید تضمینی است. طرح خرید تضمینی محصولات كشاورزی امنیت غذایی و انگیزه كشاورزان برای تولید بیشتر را بالا می برد.

عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون قبلی كه مربوط به سال 68 است، شورای اقتصاد تكلیف را روشن می كرد، اما در اصلاح طرح شورای قیمت گذاری از سه گروه متشكل از نمایندگان دولت، تشكل های مرتبط و تولیدكنندگان و كشاورزان تشكیل شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: در شورای جدید سه نفر از نمایندگان دولت، سه نفر از تشكل های مرتبط و سه نفر از تولیدكنندگان و كشاورزان حضور دارند و كشاورزان خودشان در تصمیم گیری دخالت می كنند.

آزادیخواه بیان كرد: عمده مسائلی كه در دستور كار مجلس قرار می گیرد، در حوزه اقتصادی و به منظور كاهش بخش عمده ای از مشكلات مردم و جامعه است.

وی با بیان اینكه با پیگیری های فراوان مشكل تهیه پودر كربنات پتاسیم و روغن سبزه باغدران برطرف شده است؛ اما افزایش قیمت نهاده های كشاورزی از جمله پودر كربنات پتاسیم را معضلی بزرگ برای كشاورزان قلمداد كرد.

وی ضمن تقدیراز عملكرد بانك كشاورزی بیان داشت: بانك كشاورزی در حوزه انتخابیه بنده از سال 1398 تا شش ماه نخست سال جاری از طریق بند ب تبصره 16 كمك به مددجویان كمیته امداد و بهزیستی نزدیك به 100 مورد تسهیلات، در حوزه تسهیلات قرض الحسنه ازدواجی بیش از 600 مورد، از طریق خط اعتباری مكانیزاسیون شامل ماشین آلات كشاورزی ازجمله تراكتور، كمباین و... بیش از 250 مورد، حوادث غیرمترقبه شامل سیل، زلزله و ... بیش از 290 مورد تسهیلات پرداخت نموده كه در مجموع از طریق پرداخت تسهیلات بانك كشاورزی وطرح های آن شامل گلخانه، دام، باغ، صنایع غذایی و...زمینه اشتغال بیش از 400 نفر فراهم شده است كه از عملكرد و همكاری خوب بانك كشاورزی تقدیر و تشكر می نمایم.

عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: در حوزه وصول مطالبات و بخشودگی نیز از طریق بند خ ماده 33 برنامه پنج ساله كشور بیش از 2200 پرونده، امهال مطالبات از محل منابع داخلی بانك كشاورزی بیش از 5 هزار پرونده، بند ل تبصره 16 بیش از 100 پرونده و بخشودگی جرائم وجه التزام بیش از 1900 پرونده در حوزه انتخابیه بنده در بانك كشاورزی از بخشودگی استفاده نموده اند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۸:۴۰ - ۱۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۰