دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

توصیه های مهم برای والدین كودكان كم شنوا و ناشنوا
 
تهران- ایرنا -مجموعه «توصیه های مهم برای مداخله زودهنگام كودكان كم شنوا و ناشنوا FCEI، ویژه والدین» ترجمه و منتشر شد.
توصیه های مهم برای والدین كودكان كم شنوا و ناشنوا تهران- ایرنا -مجموعه «توصیه های مهم برای مداخله زودهنگام كودكان كم شنوا و ناشنوا FCEI، ویژه والدین» ترجمه و منتشر شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ دكتر "گیتا موللی" عضو هیات علمی و مسئول كمیته مطالعات كم شنوایی و ناشنوایی مركز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، كه یكی از مترجمان این مجموعه است، با اعلام این خبر گفت: این راهنمای والدین كودكان كم شنوا و ناشنوا، توسط كمیته والدین برنامه جهانی تشخیص و مداخله زودهنگام EHDI تدوین شده است.

وی افزود: این كمیته، متشكل از والدین دارای فرزند كم شنوا و ناشنوا و گروهی از متخصصان از رشته های مختلف است كه خانواده ها را در روند مداخله زودهنگام و موارد دیگر حمایت می كنند.

به گفته موللی، اصول برنامه های مداخله زودهنگام باكیفیت، براساس بیانیه مداخله زودهنگام كم شنوایی (سال 2007 میلادی) و توسط تیمی از متخصصان جهان دارای تخصص های بالا در برنامه های مداخله زودهنگام برای كودكان كم شنوا و ناشنوا و خانواده های آنها، تدوین شده است.

وی افزود: این تیم متخصصان با جستجوی پیشینه تحقیقاتی مقالات موجود، بررسی مقالات و استفاده از بیانیه های مجامع تخصصی این حوزه، این راهنما (گایدلاین) را تدوین كرده اند.

این محقق در مورد هدف از تهیه این راهنما و ترجمه و انتشار آن برای والدین ایرانی، اظهار داشت: این راهنمای جامع كمك می كندتا برنامه های تشخیص و مداخله زودهنگام سیستم های قوی برای مداخله زودهنگام تهیه شود، تا نیازهای كودكان ناشنوا و كم شنوا به بهترین نحو تامین شود.

موللی افزود: برای اینكه شیرخواران و كودكان ناشنوا و كم شنوا به تمامی پتانسیل های خود برسند، لازم است خانواده ها و متخصصان در سریع ترین زمان، همكاری خود را با هم آغاز كنند، تا مداخله زودهنگام انفرادی، در منزل، خانواده و همچنین در جامعه فراهم شود.

عضو هیات علمی و مسئول كمیته مطالعات كم شنوایی و ناشنوایی مركز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی ادامه داد: لازمه این امر، وجود دانش و مهارت بسیار بالا در ارائه كنندگان خدمات است تا با نیازهای گوناگون و مختلف خانواده ها هماهنگ باشند.

وی تصریح كرد: این راهنما به والدین كمك می كند كه بهترین اصول مداخله زودهنگام (گایدلاین مداخله زودهنگام) را بهتر متوجه شده و بتوانند خدمات مداخله زودهنگام را براساس استانداردهای مورد نظر كمیته الحاقی شنوایی نوزادان ارزیابی كنند.

به گفته این متخصص حوزه كودكان استثنایی، خانواده ها با استفاده از این راهنما، در استفاده از خدمات مداخله زودهنگام مناسب، توانمند می شوند و میزان مشاركت خانواده ها و متخصصان برای توانایی بیشتر در ارائه خدمات مداخله زودهنگام(توانبخشی، كلاس ها و آموزش های لازم) و كمك به كودكان بیشتر خواهد شد.

برچسب ها
- متخصص كودكان و اطفال
- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
- ناشنوایان
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۹:۳۶ - ۱۲/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷