دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جزئیات نحوه فعالیت مركز درمان زخم باز معتادان اعلام شد
 
معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور درباره جزئیات فعالیت مركز نگهداری از معتادان دارای زخم باز توضیحاتی داد.


فاطمه رضوان مدنی معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات فعالیت مركز نگهداری از معتادان دارای زخم باز، اظهار كرد: مركز زخم باز معتادان فقط در استان تهران راه اندازی شده و در سایر استان ها این مراكز هنوز ایجاد نشده است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور افزود: ظرفیت اسمی مركز 400 نفر است كه تاكنون 740 نفر ترخیصی داشته و ظرفیت كنونی 389 نفر است.

وی با اشاره به اینكه مركز درمان زخم باز معتادان فقط برای مردان است، تصریح كرد: هنوز برای زنان نیاز آن احساس نشده و تاكنون هم نیازی نبوده است.

رضوان مدنی درباره نحوه عمل این مركز، گفت: افرادی كه دستگیر می شوند در واحد غربالگری چنانچه متجاهر شناخته شوند و پس از بررسی وضعیت بدنی دارای زخم هایی در بدنشان باشند به این مركز ارجاع می شوند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور اضافه كرد: معتادان در مركز مورد معاینه كامل قرار می گیرند و در صورت لزوم به بیمارستان جهت بستری و در غیر این صورت در خود مركز تحت درمان قرار می گیرند و پس از درمان به مراكز ماده 16 و مراكز همكار تبصره 2 ماده 16 ارجاع داده می شوند.

بیشتر بخوانید

- كاهش بازگشت معتادان متجاهر به پاتوق های سابق/ 40 درصد معتادان متجاهر در استان تهران هستند
   تاریخ: ۰۸:۱۳ - ۱۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۲