دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

تزریق واكسن كرونا متوقف نشده است
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با كرونا گفت: تزریق واكسن كرونا در كشور متوقف نشده و تا رسیدن محموله جدید، واكسینه شدن گروه های سنی پرخطر ادامه می یابد.
تزریق واكسن كرونا متوقف نشده است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با كرونا:
تزریق واكسن كرونا متوقف نشده است سخنگوی ستاد ملی مقابله با كرونا گفت: تزریق واكسن كرونا در كشور متوقف نشده و تا رسیدن محموله جدید، واكسینه شدن گروه های سنی پرخطر ادامه می یابد.

اعتمادآنلاین| علیرضا رییسی افزود: بحث واكسیناسیون گروه سنی را شروع كردیم و 80 سال به بالا را انجام دادیم، 75 تا 80 ساله ها هم انجام شد. همچنین تعداد زیادی از جانبازان و معلولان و سالمندان مستقر در خانه سالمندان را واكسینه كرده ایم.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: اوایل هفته گذشته قرار بود یك محموله واكسن شامل سه میلیون دوز از یكی از كشورها به دست ما برسد و روند واكسیناسون به خوبی پیش می رفت اما چون آن محموله با تاخیر مواجه خواهد شد، برنامه ما این است كه فعلا برای افراد 70 سال به بالا هم دوز اول و هم دوز دوم واكسن انجام شود.

رییسی تاكید كرد: فعلا نوبت واكسیناسیون گروه بعدی را به بعد از رسیدن واكسن موكول كنیم، اما اینكه روند واكسیناسیون متوقف شده حرف درستی نیست و تزریق برای گروه های سنی جدید به پس از رسیدن واكسن های جدید موكول شده است.

وی اعلام كرد: خبر خوب ما اینكه فردا و پس فردا جلسه كمیته اخلاق در پژوهش و كمیته های بالینی برگزار خواهدشد. آخرین خبری كه دارم این است كه فاز اول و دوم واكسن ایرانی از جمله بركت روند پیشرفت خوبی دارد و اگر بتونیم فردا مجوز مصرف اضطراری بگیریم، به این معنی است كه می توانیم از واكسن تولید داخل استفاده كنیم.

رییسی گفت : ظرف این هفته از واكسن تولید داخل حدود یك میلیون دوز به دست ما خواهد رسید و بعد از آن هم واكسیناسیون شروع خواهد شد.

وی تصریح كرد: در تیر ماه حداقل سه تا پنج میلیون واكسن داخلی و در مرداد ماه بالای 10 میلیون دوز واكسن دست ما خواهد رسید، بنابراین جای نگرانی نیست. روند واكسیناسیون متوقف نشده و تا اطمینان یافتن از رسیدن محموله های بعدی فعلا همین گروه های های سنی در خطر را واكسینه خواهیم كرد.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با كرونا تا پایان خرداد گروه های سنی 60 سال به بالا تحت تزریق واكسن قرار می گیرند، گروه های خاص شامل مبتلایان به بیماری سرطان فعال (افراد تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی)، بیماران دیالیزی، بیماران پیوند عضو و كلیه، كبد، قلب و عروق، مبتلایان به بیماری هموفیلی، تالاسمی، بیماران ام اس كنترل نشده جزو بیمارانی هستند كه بانك اطلاعاتی آنها موجود و بر اساس فاز سوم تحت واكسیناسیون قرار می گیرند.

فاز دوم واكسیناسیون تزریق سالمندان و بیماران خاص را شامل می شود و در فاز سوم مشاغل پر خطر مانند خلبانان، رانندگان، خبرنگاران، نیروی انتظامی، پادگان ها، زندان ها، مراكز تجمع و ... جزو فاز سه تحت تزریق واكسن قرار می گیرند.

فاز چهار هم واكسیناسیون عمومی را شامل می شود. باور بر این است كه اگر بتوان افراد بالای 60 سال را واكسن زد و در اقدام بعدی سن افراد تحت تزریق واكسن را 5 سال كاهش داد، جمعیت قابل توجهی از بیماری مصون می مانند.

با تزریق واكسن به افراد بالای 50 سال، حدود 85 درصد افراد دارای بیماری زمینه ای همچون فشار خون و دیابت تحت پوشش قرار می گیرند.
منبع خبر:
روزنامه اعتماد
   تاریخ: ۱۵:۳۴ - ۱۶/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷