دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

استرس كووید 19 عامل افزایش افكار خودكشی
 
براساس یك مطالعه، پاندمی كووید19 نه تنها به سلامت جسمی و اقتصادی ضربه زده است بلكه با افزایش نرخ خودكشی، بر سلامت روان نیز تأثیر گذاشته است.
استرس كووید 19 عامل افزایش افكار خودكشی براساس یك مطالعه، پاندمی كووید19 نه تنها به سلامت جسمی و اقتصادی ضربه زده است بلكه با افزایش نرخ خودكشی، بر سلامت روان نیز تأثیر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از زی نیوز، تیمی از محققان دانشگاه كاردیف و دانشگاه اسوانسی در ولز، به بررسی این موضوع پرداختند كه كدام عوامل استرس زا مربوط به كووید 19 احتمال ایجاد افكار و رفتارهای خودكشی گرایانه را ایجاد می كنند.

این نظرسنجی بر روی بیش از 12 هزار نفر انجام شد و از آنها خواسته شد كه به صورت داوطلبانه تجارب شان را در اولین دوره قرنطینه بریتانیا بیان كنند.

نتایج نشان می دهد كه چندین عامل استرس زا مانند انزوای اجتماعی، بدرفتاری خانگی، مشكلات روابط، تعدیل نیرو و مشكلات مالی به شدت با افكار و رفتارهای مرتبط با خودكشی ارتباط دارند.

با این حال، همه كسانی كه این شرایط را تجربه كرده بودند گزارشی مبنی بر تفكر خودكشی گرایانه نداشتند. آن دسته از افراد با مقاومت بالا و امید به آینده كمتر تحت تأثیر این فشارها قرار گرفتند.

محققان همچنین نقش مهمی را كه امید به آینده می تواند داشته باشد- همراه با سطح مقاومت افراد- در هنگام كنار آمدن با این عوامل استرس زا كشف كردند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۷:۱۲ - ۱۷/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۸