دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

50 درصد بازماندگان كووید 19 دچار ناتوانی های جدید جسمی هستند
 
محققان دریافتند كه در ماه های ابتدایی پاندمی كووید 19، تقریبا نیمی از بیماران كرونایی ترخیص شده از بیمارستان، تا حدودی با "كاهش عملكرد" روبرو بوده اند.
50 درصد بازماندگان كووید 19 دچار ناتوانی های جدید جسمی هستند محققان دریافتند كه در ماه های ابتدایی پاندمی كووید 19، تقریبا نیمی از بیماران كرونایی ترخیص شده از بیمارستان، تا حدودی با "كاهش عملكرد" روبرو بوده اند.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی، افرادی كه به خاطر ابتلاء به كووید 19 بستری شده اند، معمولاً نسبت به قبل از بیماری خود وضعیت بسیار وخیمی دارند و این امر بر اهمیت ارزش پیشگیری از موارد شدید با واكسیناسیون تأكید دارد.

این شرایط شامل افرادی است كه به خاطر اختلالات جسمی مانند ضعف عضلانی؛ نیاز به كمك برای راه رفتن یا سایر فعالیت های روزمره؛ اكسیژن خانگی؛ یا گفتاردرمانی یا رژیم های غذایی خاص بعد از استفاده از دستگاه تنفسی ونتیلاتور، نیاز به درمان های بیشتر دارند.

به گفته محققان، نتایج این مطالعه بر یك نكته حیاتی تاكید دارد: بسیاری از افراد نجات یافته از كووید 19 شدید با روند بهبود طولانی مدتی روبرو هستند.

دكتر «آلیشیا دانتر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه میشیگان، در این باره می گوید: «با وجود گذشت یك سال و نیم از پاندمی كووید 19، بسیاری از افراد هنوز فكر می كنند كه تنها عارضه این بیماری، مرگ است.»

وی در ادامه می افزاید: «افراد جوان تر كه خطر مرگ در آنها پایین تر است، به اشتباه فكر می كنند كه نباید نگران هیچ چیزی باشند.»

بسیاری از مطالعات پیامدهای طولانی مدت كووید 19 از جمله ضعف جسمانی، خستگی عمیق و مه مغزی (عدم تمركز) را حتی پس از یك عفونت خفیف ثبت كرده اند.

درحالیكه كووید 19 ابتدا بر ریه ها تأثیر می گذارد اما می تواند به سایر اعضای بدن نظیر قلب و مغز هم آسیب برساند.

در این مطالعه گزارش پزشكی 288 بیمار كرونایی بررسی شد. محققان مشاهده كردند حدود نیمی از بیماران (45 درصد) در زمان ترخیص از بیمارستان دچار نوعی زوال عملكردی بودند.

یك دلیل این است كه بیمار بودن موجب كاهش قدرت عضلانی و قلب و ظرفیت تنفس كه حتی كارهای روزمره را نیز دشوار می كند، می شود.
   تاریخ: ۰۸:۲۲ - ۱۹/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۳