دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

سیاست شورای فرهنگ عمومی كاهش آسیب های اجتماعی است
 
تهران - ایرنا- امام جمعه رباط كریم گفت: شورای فرهنگ عمومی با سیاست گذاری مناسب می تواند كاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.
سیاست شورای فرهنگ عمومی كاهش آسیب های اجتماعی است تهران - ایرنا- امام جمعه رباط كریم گفت: شورای فرهنگ عمومی با سیاست گذاری مناسب می تواند كاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایرنا، رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط كریم روز چهارشنبه در سومین جلسه منطقه ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران (شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط كریم) گفت: سیاست گذاری و برنامه ریزی برای كاهش آسیب های اجتماعی در اولویت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی اظهار داشت: رسالت فرهنگ عمومی پاسداری از فرهنگ عمومی كشور براساس رهنمود رهبر معظم است كه فرمودند رسیدگی به فرهنگ عمومی نیاز ضروری است.

وی، با بیان اینكه استحكام بنیان فرهنگ كشور در شورای فرهنگ عمومی تبیین می شود، افزود: ظهور و بروز فرهنگ غربی برای ورود بر جامعه و تاثیر آن بر جوانان و نسل آینده می تواند مخرب باشد.

امام جمعه رباط كریم با تاكید بر سیاست گذاری و برنامه ریزی برای فرهنگ عمومی و تاثیر آن بر جامعه بیان كرد: با توجه به شرایط كرونایی 67 مصوبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان به میزان 85 درصد اجرایی شده است.

ترابی تصریح كرد: الزامات فرهنگی و تحقق شعار سال در دستوركار قرار گرفته و با واحدهای تولیدی و كارآفرینان جلسات و بازدیدهایی انجام گرفته است.

وی به حذف موانع پیش روی واحدهای تولیدی با ورود اعضای شورای فرهنگ و فرماندار رباط كریم اشاره كرد: كمیته تخصصی شناسایی آسیب های اجتماعی در شهرستان رباط كریم تشكیل و با شناسایی این آسیب ها ، برنامه ریزی برای كاهش آنها انجام گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود نورپور نیز طی سخنانی در این جلسه به معضلات اجتماعی كه گریبان گیر خانواده ها شده است، اشاره كرد و افزود: حضور گروه های جهادی در نقاط مختلف مناطق محروم شهرستان ها می تواند با فرهنگ سازی و آموزش از مشكلات مردم بكاهد.

امام جمعه شهرستان گلستان تاكید كرد: برگزاری مسابقات كتابخوانی و قرآنی توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی اثرات مثبتی در بین خانواده ها و دانش آموزان بهمراه دارد.

نورپور با تاكید بر خروج قران و نهج البلاغه از غربت و محجوریت ، گفت: انس با قرآن روح انسان را جلا داده و رفتار و متش انسان را در آداب و معاشرت به قدری لطیف می كند كه باعث خشرویی می شود.

وی در پایان خاطرنشان كرد: انتخابات دشمن شكن و با شكوه توسز مردم در كشور به معرض نمایش خواهد درآمد.

رییس شورای فرهنگ عمومی رباط كریم گفت: حضور كارشناسان در مساجد برای مشاوره و تحكیم بنیان خانواده توسط شورای فرهنگ عمومی به خوبی انجام شده است.

ترابی افزود: شورای فرهنگ عمومی رباط كریم 3سال متوالی رتبه اول استان تهران راكسب كرده كه این موفقیت تلاش های كلیه مسوولان شهرستان بود.

وی ادامه داد :درسال 99 با 11جلسه 69 مصوبه دراین شورا مصوب گردیده كه 89درصد این مصوبات اجرا شده است.

سومین جلسه منطقه ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران (شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط كریم)، با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت پایتخت، در حال برگزاری است و قرار است وی نیز در این جلسه سخنرانی كند.

برچسب ها
- شورای فرهنگ عمومی
- ایرنا
- رباط كریم
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۴۴ - ۱۹/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۴