دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

نشست مجازی دوره دانش افزایی " اندیشه سیاسی" اعضای هیات علمی برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست مجازی دوره دانش افزایی " اندیشه سیاسی" اعضای هیات علمی برگزار شد

نشست مجازی دوره دانش افزایی با موضوع " اندیشه سیاسی " سطح پنج ویژه اعضای هیات علمی طی روزهای 16 لغایت 18 خردادماه جاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در این نشست مجازی كه با حضور 25 تن از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ساداتی نژاد عضو هیات علمی دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، موضوع دانشگاه، انقلاب اسلامی، چالش های امروز و افق های آینده را به عنوان محور مباحثه با اعضای هیات علمی در نظر گرفت.

وی ضمن بررسی مواجهه سنت با مدرنیته، تحلیل دیدگاه های اندیشمندان اسلامی در ارتباط با موارد مطرح شده در بین اعضای هیات علمی را زمینه ساز رشد و توسعه فكری دانست كه نتایج ارزشمندی در برخواهد داشت.

ساداتی نژاد در این دوره، راهكارهای پنج گانه اندیشمندان در قالب نظریه های قبض و بسط، نظریه عقلانیت و معنویت، نظریه ثابت و متغیر، نظریه منطقه الفراغ و نظریه مصلحت را مورد بررسی قرار داد و به نوآوری های حضرت امام در این موضوع پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین ساداتی نژاد در روز سوم و در آخرین نشست از دوره دانش افزایی اعضای هیات علمی با تمركز بر موضوع " اندیشه سیاسی سطح پنج با تبیین بیانیه گام دوم " ، راهكارهای هفتگانه مطرح شده در بیانیه را بعنوان افق های آینده نظام جمهوری اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

بگفته این عضو هیات دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، جامعه دانشگاهی و نخبگان به ویژه اعضای هیات علمی در نشست های تخصصی كه برای این گروه ها تدارك دیده می شود، نیاز به گفتگو و تبادل نظر دارند، لذا در ضرورت برگزاری این دوره ها تردیدی نیست و این گفتگو ها به ویژه در جمع استادان می تواند راه گشای بسیاری از مسائل باشد ، چرا كه كلید حل بسیاری از مشكلات جامعه ، در دست جامعه دانشگاهی و به ویژه استادان دانشگاه است.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۹:۲۶ - ۱۹/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۹