دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

جلسه دوم "سبك زندگی ایرانی اسلامی، با محوریت سیره زندگی امام صادق (ع)" برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

جلسه دوم "سبك زندگی ایرانی اسلامی، با محوریت سیره زندگی امام صادق (ع)" برگزار شد

جلسه دوم " سبك زندگی ایرانی اسلامی با محوریت سیره زندگی امام جعفر صادق (ع) " به صورت مجازی و با شركت 70 تن از كاركنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، حجت الاسلام والمسلمین معتمدی در این نشست گفت: آنچه در سبك زندگی ایرانی اسلامی مورد بحث قرار گرفت، زندگی مسئولانه و مجاهدانه بود و در ایام شهادت امام جعفرصادق (ع) كه رئیس مذهب شیعه هستند، با روایاتی از این بزرگوار به زندگی عفیفانه اشاره كردیم.

وی تصریح كرد: در زندگی فردی و اجتماعی و با توجه به مخاطبان كارمندی باید بگوییم اگر سبك زندگی مسئولانه، مجاهدانه و عفیفانه نقش آفرینی كند، شاهد تعالی خود، خانواده، جامعه و حتی امور كاری و دانشگاه خواهیم بود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در خصوص زندگی عفیفانه كه مكمل دو بخش مطرح شده است، باید بدانیم اگر در سبك زندگی پوشش عفیفانه عفت در لباس، عفت در شكم كه به لقمه حلال می انجامد، عفت در فرهنگ، اقتصاد، تعلیم و تربیت لحاظ شود، بسیاری از آسیب های اجتماعی كاهش می یابد.

وی اظهار داشت: دین ما مبتنی بر فطرت بشر است و اگر آموزه های دینی به خوبی به كار گرفته شوند، شاهد جریان خوبی خواهیم بود. اما متاسفانه با صدمه به سبك زندگی ایرانی اسلامی لطمات جبران ناپذیری به خانواده ها و از دل آن به عرصه های اجتماعی وارد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی با توجه به ایام شهادت امام جعفر امام صادق علیه السلام به شرح حدیث عنوان بصری پرداخت و افزود: حدیث عنوان بصری دستور العملی ارزشمند برای پیروان طریق ائمه (ع) است تا با درك مفاهیم و عمل به محتوای آن از هواهای نفسانی پیراسته شوند و به علم و معرفت حقیقی دست یابند، این دستور العمل بازگو كننده داستان مردی است كه از علوم متداول زمان خود بهره مند شده و می خواست تا از علوم ائمه (ع) نیز برخوردار شود، ولی با این حقیقت مواجه شد كه علم حقیقی، از طریق آموختن حاصل شدنی نیست، بلكه نوری است كه خداوند بر قلب انسان اشراق می كند و سرّ نائل شدن به آن را باید در حقیقت عبودیت جست و جو كرد.

وی با اشاره به این حدیث تصریح كرد: ریشه سبك زندگی ما حقیقت عبودیت است كه اگر با توجه به كلام امام صادق (ع) به معرفت بندگی و درونی بپردازیم، شاهد جریانات خوبی خواهیم بود.

شایان ذكر است، كارگاه مجازی سبك زندگی ایرانی اسلامی، به شركت كنندگان در دو نشست مربوطه، گواهی پایان دوره اعطا می كند.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
   تاریخ: ۱۴:۵۱ - ۱۹/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳