دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

آسیب پذیری دانشجویان در برابر آسیب های اجتماعی/راه اندازی بیش از 1000 كارگاه مشاوره مجازی
 
معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با تاكید بر اینكه دانشجویان در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند، گفت: بیش از 1000 كارگاه مشاوره مجازی برای دانشجویان برگزار كردیم.
آسیب پذیری دانشجویان در برابر آسیب های اجتماعی/راه اندازی بیش از 1000 كارگاه مشاوره مجازی به گزارش ایسنا، دكتر محمدرضا علم، در سی و دومین گردهمایی روسای مراكز مشاوره دانشگاه ها اظهار داشت: كرونا نه تنها موجب كاهش فعالیت مراكز مشاوره نشد بلكه موجب افزایش تلاش و فعالیت در این مجموعه شد و مراكز مشاوره نقش مهمی در پیشبرد برنامه های علمی كشور ایفا كردند.

وی افزود: مراكز مشاوره با ارائه انواع خدمات پیشگیرانه و مقابله ای در زمینه كرونا، در راه سلامت دانشجویان و دانشگاهیان كوشیدند كه این اقدام صیانت و حراست از سرمایه منابع انسانی كشور بود.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینكه دانشجویان به عنوان نسل جوانان در معرض انواع آسیب اجتماعی هستند، گفت: مراكز مشاوره با ارائه انواع آموزش و آگاهی دهی از افتادن دانشجو در دام آسیب جلوگیری كرده و با ارائه مشاوره و خدمات روانشناسی به نجات فرد آسیب دیده كمك می كنند.

وی با اشاره به اینكه مراكز مشاوره با برگزاری بیش از 1000 كارگاه آموزشی مجازی گفت: روشن است كه این اقدام چقدر در افزایش آگاهی دانشجویان مفید است و باید این مسیر تداوم یابد.

دكتر علم تاكید كرد: وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان به نقش مهم مراكز مشاوره واقف است و همچون گذشته از مراكز مشاوره حمایت می كند.

همچنین همزمان با سی و دومین گردهمایی رؤسای مراكز مشاوره دانشگاه ها كه به صورت حضوری و ارتباط ویدئو كنفرانسی برگزار شد، از نشان حامی مراكز مشاوره رونمایی شد.

بر اساس اعلام دكتر صفاری نیا، مدیركل دفتر سلامت و مشاوره سازمان امور دانشجویان، نشان حامی با هدف تجلیل از فعالان پرتلاش عرصه مشاوره دانشجویی طراحی شده است و هر ساله به رؤسای مراكز مشاوره دانشگاه ها كه با ارزیابی های صورت گرفته رتبه برتر را كسب كنند اعطا می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، در این مراسم با توجه به اینكه از میان مراكز برتر معرفی شده، حمید پیروی رئیس مركز مشاوره دانشگاه تهران حضور داشت، نشان حامی توسط ریاست سازمان امور دانشجویان به وی اعطا شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۲۹ - ۲۰/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۹