دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

باید از ظرفیت NGO ها در حوزه كودكان كار و خیابانی استفاده شود
 
استاندار مازندران: باید از ظرفیت NGO ها در حوزه كودكان كار و خیابانی استفاده شود با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران، دكتر فرزاد گوهردهی مدیركل بهزیستی مازندران و وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران و مسولان استانی و شهرستانی جلسه كارگروه اجتماعی ، فرهنگی ، سلامت ، زنان ، و خانواده استان با محوریت طرح حمایت های اجتماعی - روانی از كودكان كار و خیابان ( طرح دوستدار كودك) در استانداری مازندران برگزار شد.
احمد حسین زادگان استاندار مازندران با بیان اینكه برای داشتن جامعه ای سالم باید به كودكان توجه ویژه ای شود، گفت: طرح دوستدار كودك یكی از طرح های خوب در حوزه كودكان است و همه دستگاه ها باید در اجرای این طرح كمك و آن را به عنوان تكلیف خود بدانند.
وی با تاكید براینكه باید از ظرفیت انجمن های مردم نهاد استفاده شود، افزود: در سالهای گذشته تعداد و حوزه فعالیت های انجمن های مردم نهاد افزایش پیدا كرده است كه می توان آن ها را به سمت سلامت اجتماعی و روانی به ویژه كودكان سوق داد.
فعالیت سه مركز كودكان خیابانی و كار در شهرهای ساری و آمل
دكتر گوهردهی، مدیركل بهزیستی مازندران نیز در این جلسه اظهاركرد: سازمان بهزیستی براساس وظیفه ذاتی و سازمانی خود از سال 78 فعالیت خود را در زمینه ساماندهی و توانمندسازی كودكان خیابانی و كار آغاز نمود و در طول این سالها به ابعاد كمی و كیفی این خدمات افزوده است.
وی به فعالیت های بهزیستی در حوزه كودكان كار و خیابان اشاره كرد و گفت: سوادآموزی كودك و خانواده ، حرفه آموزی كودك یا خانواده ، اشتغال از طریق حرفه آموزی كودك و خانواده، اشتغال بدون حرفه آموزی ، برقراری مستمری ، اردوی فرهنگی تفریحی ، اخذ شناسنامه ، اخذ دفترچه بیمه ، كلاس های فرهنگی یا ورزشی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه كودكان كار است.
مدیركل بهزیستی مازندران كودكان كار و خیابانی را یكی از چالش های جوامع امروزی برشمرد و گفت : كار كودك موجب باز ماندن این كودكان از روند رشد و شكوفایی طبیعی می شود و در سال های آتی نیز آسیب ها و نا امنی اجتماعی در جامعه را به همراه دارد.
دكتر گوهردهی خواستار توجه جدی همه نهادها و سازمان های مرتبط در جهت اجرای طرح دوستدار كودك شد و افزود: طرح دوستدار كودك كمك می كند كه ما در برنامه ریزی و سیاست گذاری ها، تفكرات و اقدامات خود، كودك را در كانون توجه خود قرار داده و از طریق شناخت صحیح نیازها و حقوق كودك برای ایجاد عدالت، در بهبود حقوق كودكان مثل سایر افراد جامعه گام برداریم.
وی ادامه داد: طرح دوستدار كودك زمینه را برای رشد و ارتقا كودكان در ابعاد مختلف جسمی، روحی ، روانی ، اجتماعی و معنوی(امنیت، سلامت و آرامش، كرامت انسانی و هویت و نشاط كودكان) فراهم می كند.
شایان ذكر است طرح دوستدار كودك به صورت پایلوت در شهرهای ساری و آمل اجرا می شود.
منبع خبر:
روزنامه کائنات
   تاریخ: ۰۹:۴۰ - ۲۳/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۵