دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

دستیابی به دانش توانبخشی با واقعیت مجازی
 
گروهی از دانشجویان مهندسی پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر اصفهان به دانش استراتژیك توانبخشی از طریق واقعیت مجازی دست یافتند.
دانش استراتژیك توانبخشی با واقعیت مجازیبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مركز اصفهان؛ استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، یكی از اهداف مهندسی پزشكی را طراحی چنین تجهیزات فناورانه ای برای حضور بیماران در جامعه دانست و گفت: این پژوهشگران توانستند دستگاهی برای ناتوانان حركتی طراحی و اجرا كنند.
مجید اسلامی تأكید كرد: راحتیِ بیمار و هزینه ها دو اصل مهم هستند كه مهندسان باید آن ها را در هر فناوری جدید رعایت كنند.
وی، این فن آوری را در كنار روش های سنتیِ توانبخشی در بازگشت سریع تر افراد نیازمند به توانبخشی به شرایط عادی مؤثر دانست و گفت: با اندازه گیریِ سطح و میزانِ حركتِ مچِ پای بیمار و انتقال این حركات به محیطِ مجازی متناسب با شرایط واقعی می توان روش كمك درمانی را برای بازتوانی و كمك به بهبود بیماران ارائه كرد.
این استاد دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر گفت: به گفته پژوهشگران، بیماران دچار سكته مغزی یا كسانی كه گرفتار اسپاسم عضلانی هستند، با بهره مندی از واقعیت مجازی می توانند تمرینات توانبخشیِ تعاملیِ دوطرفه انجام دهند و نتیجه بهبودیِ بیمار در این روش بسیار بیشتر از روش های سنتی خواهد بود.
پیش بینی می شود تولید این دستگاه نقطه عطفی در حوزه توانبخشی و كمك به بیماران نیازمند كشور باشد و هزینه تبدیل ایده به طرح و بخش مكانیك، الكترونیك و واقعیت مجازی نزدیك به 50 میلیون تومان برآورد شده است.
   تاریخ: ۱۱:۰۴ - ۲۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۵