دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

مدیركل بهزیستی: خانواده های كودكان كار ایلام توانمندسازی می شوند
 
ایلام - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان ایلام گفت: توانمندسازی، استقلال مالی و خودكفایی خانواده های كودكان كار یكی از اولویت های بهزیستی ست.
مدیركل بهزیستی: خانواده های كودكان كار ایلام توانمندسازی می شوند ایلام - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان ایلام گفت: توانمندسازی، استقلال مالی و خودكفایی خانواده های كودكان كار یكی از اولویت های بهزیستی ست.

زهرا همتی روز شنبه به مناسبت روز جهانی منع كار كودكان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این زمینه این اداره كل با پرداخت كمك بلاعوض برای اشتغال این خانواده ها سعی در توانمندسازی و جلوگیری از كار كودكان آنها دارد.

وی با ذكر اینكه پارسال هفت خانواده كودكان كار این استان با حمایت مالی بهزیستی خودكفا شده اند، ادامه داد: در این مدت همچنین حدود 600 میلیون ریال كمك بلاعوض به عنون سرمایه كار در راستای توانمندسازی به خانواده های این كودكان پرداخت شده است.

شناسایی 210 كودك كار در ایلام

وی در تعریف كودكان كار گفت: كودكانی كه ساعاتی در طول روز در خیابان را به كار كردن سپری می كنند را كودكان كار می گویند.

وی اظهار كرد: نگاه به كودكان كار به این معنی نیست كه كودك هیچ كاری انجام ندهد بلكه كودكان می توانند در كارهایی نظیر كشاورزی و باغداری به خانواده هایشان كمك كنند و در این زمینه به مهارت برسند.

مدیركل بهزیستی ایلام گفت: آنچه در كار كودكان منع می شود انجام اموری است كه سلامت جسمی، روانی و عزت نفس آنها را خدشه دار كرده و موجب سو استفاده و ایجاد آسیب بر آنها می شود.

وی با ذكر اینكه تاكنون 210 كودك كار در ایلام شناسایی و ساماندهی و از خدمات این سازمان برخوردار شده اند، افزود: با حمایت بهزیستی از ترك تحصیل 57 نفر از این كودكان جلوگیری و زمینه تحصیل آنها فراهم شده است.

همتی گفت: این كودكان از طریق مركز حمایتی، آموزشی كودك و خانواده شهر ایلام، ارجاع از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و یا خودمعرف شناسایی شده اند.

وی با بیان اینكه از این تعداد 191 كودك پسر و 19 نفر نیز دختر هستند، افزود: این كودكان با سن بین پنج تا 18 سال به دلایل مختلف بدسرپرستی، بی سرپرستی و فقر مالی اقدام به كار كرده یا به كار واداشته شده اند.

مدیر كل بهزیستی ایلام اظهار كرد: شناسایی این كودكان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها و بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددكاری به خانواده ها برای كاهش آسیب های مورد تهدید كودكان كار، اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این كودكان، حمایت مالی و ارایه مشاوره های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این كودكان بوده است.

به گفته مدیر كل بهزیستی ایلام، این كودكان پس از شناسایی زیر پوشش خدمات تخصصی مددكاری، مشاوره ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاك، فعالیت های اردویی، ورزشی و فرهنگی قرار گرفته اند.

وی بیان كرد: از مجموع كودكان كار ایلام 34 كودك زیر پوشش كمیته امداد و 43 كودك نیز از خدمات بهزیستی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، اداره كل بهزیستی ایلام با حمایت از 38 هزار مددجو در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، فرهنگی و پیشگیری و مشاركت های مردمی به عموم مردم خدمت ارایه می كند.

برچسب ها
- استان ایلام
- كودكان كار
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۱۹ - ۲۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۱