دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

خسارت نرفتن دانش آموزان به مدرسه بیشتر از كرونا
 
معاون وزارت بهداشت گفت: خسارتِ نرفتن دانش آموزان به مدرسه از خود كرونا بیشتر است كه این حرف پایه علمی دارد. افراد زیر 18 سال از نظر سیستم ایمنی و مواجهه با ویروس ها از بدن افراد بزرگسال، متفاوت و قوی تر هستند.
خسارت نرفتن دانش آموزان به مدرسه بیشتر از كرونا
معاون وزارت بهداشت گفت: خسارتِ نرفتن دانش آموزان به مدرسه از خود كرونا بیشتر است كه این حرف پایه علمی دارد. افراد زیر 18 سال از نظر سیستم ایمنی و مواجهه با ویروس ها از بدن افراد بزرگسال، متفاوت و قوی تر هستند. - اخبار اجتماعی -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا رئیسی، در مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت، اظهار كرد: پس از شیوع كرونا در كشور، «مدارس» اولین مكان برای تعطیلی بود؛ باید یادمان باشد در «آموزش مجازی» عمدتاً بحث «آموزش» را داریم اما در «آموزش حضوری»، «پرورش» را در كنار «آموزش» خواهیم داشت، لذا هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی گیرد و تا زمانی كه مدارس به صورت مجازی برپا هستند، بخش پرورشی ضعیف می شود.

وی گفت: تعطیل بودن آموزش حضوری برای دانش آموزان به ویژه دانش آموزان ابتدایی، به حدی آسیب دارد كه كرونا ندارد؛ آسیبی كه ناشی از بسته بودن مدارس و آموزش غیرحضوری ایجاد می شود، بیشتر از آسیب های كروناست.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: اگر واكسن در اختیار باشد می توان دانشجویان كه بالای 18 سال هستند را واكسینه كرد اما برای دانش آموزان زیر 18 سال واكسن مورد تأییدی نداریم اما توانایی داریم از مردادماه معلمان را واكسینه كنیم و این موضوع جزو برنامه های اصلی ماست. همچنین از اواخر مردادماه نیز می توانیم رانندگان سرویس مدارس را واكسینه كنیم، تأكید دارم بحث «رعایت پروتكل ها» مهم است كه باید به «مدیران» آموزش داده شود.

امتحانات با رعایت پروتكل ها برگزار شد

وی در ادامه افزود: باید از برگزاری امتحانات نهایی دو پایه نهم و دوازدهم تشكر كنم ما در اكثر استان ها میزان رعایت پروتكل ها را بالای 90 درصد داشتیم این موضوع بدین معنی است كه دانش آموز در یك ساعت امتحان راحت و آسوده آزمون می دهد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان این كه نباید اجازه دهیم كیفیت آموزش آسیب ببیند اشاره كرد: آموزش و پرورش در تربیت بچه ها بسیار مؤثر است كه در دوره كرونا این نقش بسیار دیده شد.

رئیسی تأكید كرد: برای افت تحصیلی دانش آموزان باید تدبیری شود تا از خسارات دانش آموزان از نرفتن به مدرسه جلوگیری شود. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، در كشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه، میزان «ترك تحصیل» و «كودكان كار» فوق العاده بالارفته و مشكلات روحی و روانی در دانش آموزانی كه در كرونا از تحصیل بازمانده اند، بیشتر شده و این افت تحصیلی می تواند در آینده خطرناك باشد.

وی به نقل از دبیركل سازمان جهانی بهداشت گفت: اگر مجموع این عوامل را كنار هم بگذاریم، خسارتِ نرفتن دانش آموزان به مدرسه از خود كرونا بیشتر است كه این حرف پایه علمی دارد. افراد زیر 18 سال از نظر سیستم ایمنی و مواجهه با ویروس ها از بدن افراد بزرگسال، متفاوت و قوی تر هستند.

معاون وزیر بهداشت با بیان این كه در حوزه بیماری های غیرواگیر، دانش آموز چاق زیاد داریم، افزود: «كرونا» بیماری واگیر است، اما تلفات آن بیشتر متوجه بیمارانی است كه در بیماری های غیرواگیردارند، بیماری غیرواگیر مانند؛ دیابت، مشكلات قلبی عروقی، ریوی و چاقی و.... اگر «سبك زندگی» را به دانش آموزان به ویژه در حوزه غیرواگیر بیاموزیم، ضمانتی برای سلامت آن هاست.

رئیسی ادامه داد: باید اصل فعالیت ها را بر بازگشایی مدارس بگذاریم اما باید برنامه ریزی كنیم، تا زمانی كه واكسن برای زیر 18 ساله ها در دسترس قرار گیرد، فعلاً به معلمان و كادر مدارس می توانیم واكسن بزنیم. دو كشور آمریكا و چین این كار را شروع كرده اند، اما تا واكسن در دسترس قرار بگیرد زمان می برد. باید اصل را بر این بگذاریم كه در تمام ابعاد، برنامه ریزی كرده و دست به دست هم بدهیم تا یك بسته كاملی را برای بازگشایی مدارس، تهیه كنیم.

كمبود پررنگ مشاور در مدارس دولتی/ هر 750 دانش آموز یك مراقب سلامت!
سامانه "سیدا" در فصل ارائه كارنامه دانش آموزان مشكل ساز شد

انتهای پیام /

R1014132/P/S2,22/CT12
واژه های كاربردی مرتبط
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۲۰:۱۷ - ۲۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۹