دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

تفاهم نامه همكاری بین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و شبكه ملی توانبخشی كشور امضا شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

تفاهم نامه همكاری بین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و شبكه ملی توانبخشی كشور امضا شد

تفاهم نامه همكاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و شبكه ملی توانبخشی كشور، به امضای دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه و دكتر نسبی طهرانی رئیس هیات مدیره شبكه ملی توانبخشی كشور رسید.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن امضای این تفاهم نامه، در نشست مشترك اداره كل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، شبكه ملی توانبخشی كشور و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، آمادگی همكاری های مشترك آموزشی و پژوهشی دانشگاه با انجمن ها و تشكل های غیردولتی عضو شبكه ملی توانبخشی كشور را اعلام كرد.

وی ضمن عرض تبریك به مناسبت فرارسیدن دهه مبارك كرامت و ولادت حضرت معصومه (س) و با تشكر از دكتر فلاحی رئیس دبیرخانه مشاركت های اجتماعی دانشگاه كه همیشه منشاء خیر بوده است، گفت: هیچ دولتی نمی تواند ادعا كند كه بدون كمك مردم و تشكل های مردم نهاد (NGO)، موفق خواهد شد.

دكتر خانكه تصریح كرد: اگر بخواهیم كشور توسعه یافته ای داشته باشیم، این با حضور مردم امكانپذیر خواهد بود، مانند طرح شهید سلیمانی كه با مشاركت مردم توانست از گروه های آسیب پذیر جامعه حمایت كند.

وی با اشاره به اینكه شكل گیری شبكه ملی توانبخشی كشور، تفكر پیشرفته ای بوده كه در دیگر كشورهای دنیا نیز اجرا شده است، افزود: همیشه مركزیت دادن به مجموعه ای از نهادها كه سبب تجمیع در نیازها و تجمیع در قدرت شود، نتیجه بهتری داشته است.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با معرفی كوتاهی از امكانات آموزشی، تحقیقاتی و مراكز درمانی تابعه این دانشگاه، تاكید كرد كه همه این امكانات در اختیار بیماران و نیازمندان جامعه است كه بخشی از آنان تحت پوشش حمایت های انجمن ها و تشكل های مردم نهاد هستند.

دكتر خانكه به عدم حمایت بیمه ها از خدمات توانبخشی و تامین وسایل توانبخشی مورد نیاز اشاره كرد و گفت: برای ارائه خدمات و یا تامین تجهیزات توانبخشی، باید هزینه آنها را از مردم بگیریم و یا از درآمدهای دانشگاه استفاده كنیم كه آنهم ظلم به بخش های دیگر است.

وی افزود: از 27 سال گذشته در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مشغول خدمت هستم و كمتر از یك سال است كه مسئولیت این دانشگاه را بعهده دارم. و خیلی خوب عرصه های توانبخشی را می شناسم و با توجه به نیاز اقشار مختلف مردم، پیشنهاد ادغام این خدمات در شبكه بهداشتی كشور را مطرح كردم تا برخی از اختلالات، در همان ابتدا شناسایی شود و با پیشگیری و یا درمان های اولیه، به مرحله ای نرسند كه نیازمند صرف هزینه بیشتر شوند.

وی ضمن تشكر از همكاری دكتر ناصحی رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان با دانشگاه و بیمارستان توانبخشی رفیده، گفت كه متوسط مدت بستری در بیمارستان توانبخشی رفیده، 60 روز است، درصورتی كه سیستم بیمه ای كشور هزینه های مربوط به این مدت را تقبل نمی كند و هرچند كه سازمان بیمه سلامت ایرانیان بمدت یك سال از خدمات این بیمارستان حمایت مالی می كند، اما این حمایت دائمی نیست.

دكتر خانكه همچنین اشاره كوتاهی به مشكلات بیماران بستری در مركز روانپزشكی رازی كه تابعه این دانشگاه است، داشت و افزود: نیمی از بیماران این مركز، خانواده ندارند و یا خانواده از ترخیص و برگشت بیمارشان به خانه سر باز می زنند و در این شرایط، با اقامت دائم جمع بزرگی از بیماران روبه رو هستیم كه باید هزینه های غیردرمانی آنان را نیز پرداخت كنیم كه كمك خیران، در این خصوص راهگشا بوده است.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تصریح كرد: دانشگاه ثروتمندی نیستیم ولی پای تعهدات خودمان هستیم و دانشگاه با تمام امكانات آموزشی، پژوهشی و درمانی خود، در خدمت انجمن ها و تشكل های غیردولتی حامی بیماران و شبكه ملی توانبخشی كشور است.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۱:۱۰ - ۲۷/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۵