دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

ابلاغ شیوه نامه حمل و نقل مسافران دارای معلولیت به شركت های هواپیمایی
 
تهران- ایرنا- رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی كشور از ابلاغ شیوه نامه حمل و نقل مسافران دارای معلولیت و توانخواه از سوی سازمان هواپیمایی كشوری خبر داد.
ابلاغ شیوه نامه حمل و نقل مسافران دارای معلولیت به شركت های هواپیمایی تهران- ایرنا- رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی كشور از ابلاغ شیوه نامه حمل و نقل مسافران دارای معلولیت و توانخواه از سوی سازمان هواپیمایی كشوری خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی كشور، ابراهیم كاظمی مومن سرائی افزود: شیوه نامه حمل و نقل مسافران دارای معلولیت و توانخواه به انضمام وظایف تفكیكی مدیران فرودگاه ها، شركت های خدمات فرودگاهی، شركت های هواپیمایی، دفاتر فروش بلیط هواپیما و وظایف مسافران دارای معلولیت از سوی سازمان هواپیمایی كشوری ابلاغ شد.

وی با اشاره به تفكیك وظایف در این بخشنامه درباره وظایف مدیران فرودگاه ها گفت: آموزش كاركنان در خصوص نحوه برخورد با افراد دارای معلولیت، هماهنگی با سازمان های مربوطه برای حمل و نقل افراد دارای معلولیت به فرودگاه ها و مهیا كردن شرایط حمل و نقل داخل فرودگاه ها، فراهم كردن شیب راهه ها، مناسب سازی آسانسورها و كارگذاری درهای اتوماتیك، مناسب سازی مسیرها، تابلوها و امكانات رفاهی از جمله وظایف مدیران فرودگاه ها است.

كاظمی مومن در ادامه در مورد وظایف شركت های هواپیمایی افزود: رعایت دستورالعمل های پذیرش و حمل مسافر، دسترسی راحت و ایمن به صندلی در پرواز، همكاری در جانمایی فرد همراه، مهیا كردن وسایل توانبخشی مورد نیاز افراد دارای معلولیت مثل ویلچر، استفاده از علائم مناسب سازی شده برای اطلاع رسانی در داخل هواپیما از وظایف این شركت ها است.

وی همچنین درباره وظایف افراد دارای معلولیت نیز گفت: در این بخشنامه اعلام وضعیت و نوع معلولیت به دفاتر فروش بلیت، تورهای هوایی و یا شركت هواپیمایی در هنگام ذخیره جا و ارایه پاسخ صحیح به منظور تكمیل فرم های مربوطه، رعایت شرایط و ضوابط تعیین شده شركت هواپیمایی از جمله مراجعه به پزشك معتمد و یا اخذ مجوز پرواز و ترخیص برای همراه مسافر معلول و توانخواه، حضور به موقع در محل پذیرش مسافر و همراه داشتن مدارك و اسناد كامل از قبیل كارت شناسایی معتبر و سایر اسناد مورد نیاز از وظایف افراد دارای معلولیت است.

برچسب ها
- شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران
- ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی كشور
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۵۶ - ۲۷/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۸