دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

درمان بیماران كرونایی به گونه های ویروس ارتباط ندارد
 
تهران - ایرنا - رییس مركز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: درمان مبتلایان به كرونا به نوع واریانتی كه به آن مبتلا شده اند ارتباطی ندارد و اصلا برای انتخاب نحوه درمان بیماران، شناسایی نوع ویروس ضرورت ندارد.
درمان بیماران كرونایی به گونه های ویروس ارتباط ندارد تهران - ایرنا - رییس مركز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: درمان مبتلایان به كرونا به نوع واریانتی كه به آن مبتلا شده اند ارتباطی ندارد و اصلا برای انتخاب نحوه درمان بیماران، شناسایی نوع ویروس ضرورت ندارد.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی دكتر علیرضا ناجی، افزایش ظرفیت آزمایشگاهی با هدف بررسی و شناسایی واریانت (گونه های) جدید كرونا را ضروری دانست و گفت: این پایش ها باید به سرعت، موثر و مناسب انجام شود چرا كه اطلاعات و داده های این بررسی ها كمك قابل توجهی به سیاست گذاران برای اتخاذ روش های پیشگیرانه خواهد كرد.

وی با اشاره به این كه تفاوتی بین نحوه درمان كرونای كلاسیك با انواع جهش یافته آن وجود ندارد اظهار كرد: واریانت های مختلف می توانند خصوصیات و رفتارهای مختص به خود را داشته باشند.

وی با اشاره به این كه تاكنون واریانت های متفاوتی از كووید-19 مشاهده شده افزود: ممكن است بین گونه های مختلف كرونا جهش های مشتركی وجود داشته باشد اما هركدام از واریانت ها تغییرات مخصوص به خود را دارند.

رییس مركز تحقیقات ویروس شناسیدانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی اهمیت شناسایی واریانت های مختلف كووید را مورد توجه قرار داد و گفت: این موضوع كه بدانیم چه نوع گونه ی ژنتیكی درحال چرخش است، درنحوه مداخلات پیشگیرانه و تعریف پروتكل های درمانی به میزان قابل توجهی اثرگذار خواهد داشت.

ناجی شناسایی این موضوع كه چه نوعی از ویروس در كشور درحال چرخش است را وظیفه ای ملی و حاكمیتی عنوان كرد.

وی با بیان این كه كیت های آزمایشگاهی قادرند دو هدف ژنی مختلف را همزمان در نواحی مختلف مورد شناسایی قرار دهدبه متداول ترین روش شناسایی جهش های ویروسی اشاره كرد و ادامه داد: سكانس كردن ترادف ژنومیك در سه مركز پاستور، آزمایشگاه ملی آنفولانزا و مركز ژنتیك دانشگاه توانبخشی در حال بررسی و آزمایش است.

وی افزایش ظرفیت آزمایشگاهی با هدف بررسی و شناسایی واریانت های جدید كرونا را ضروری ذكر كرد و گفت: این پایش ها باید به سرعت، موثر و مناسب انجام شود چرا كه اطلاعات و داده های این بررسی ها كمك قابل توجهی به سیاست گذاران برای اتخاذ روش های پیشگیرانه و مقابله با این ویروس خواهد كرد.

رییس مركز ویروس شناسی علوم پزشكی شهیدبهشتی به موج چهارم كرونا اشاره كرد و توضیح داد: واریانت انگلیسی ویروس غالبی بود كه در موج چهارم در گردش بود اگر چنانچه این گونه ی جهش یافته به موقع شناسایی می شد قطعا با اعمال محدودیت های سخت گیرانه تر و قرنطینه با خسارات كمتری از این پیك خارج می شدیم.

ناجی با بیان این كه در حال حاضر واریانت هندی و آفریقای جنوبی دردنیا در حال چرخش است تاكید كرد: باید ردیابی و گستردگی چرخش كرونای هندی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم چرا كه این داده ها می تواند در روند شكل گیری دقیق پیك و اوج بیماری كمك كننده باشد.

برچسب ها
- كرونا
- دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی
- بیماری های ویروسی
- آفریقای جنوبی
- واكسن كرونا
- كرونای انگلیسی
پروندهٔ خبری
- هراس جهانی از ویروس كرونا
- واكسن كرونا، از نظریه تا عمل
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۰۹ - ۲۵/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۵