دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

مادر زندانی بعد از 30 ماه به آغوش خانواده برگشت/ زندان جای مادران نیست
 
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یكی از نیازهای اولیه كودك زندگی در كنار والدین بوده و زمانی كه یكی از والدین در زندان بسر می برد فرزند از نظر عاطفی و شخصیتی دچار آسیب می شود.

گسترش آسیب های اجتماعی در سال های اخیر سبب افزایش چشمگیر آمار زندانیان چه مرد و چه زن شده است.

با توجه به نقش  زنان در جامعه به ویژه در كانون خانواده زندانی شدن زنان پیامدهای منفی اجتماعی به دنبال دارد، زیرا مادرانی كه در زندان به سر می برند كودكان آنها ناخواسته دچار آسیب های اجتماعی می شود كه این امر در آینده آنها بسیار تاثیرگذار است.

درست است كه هر انسانی مسوول اعمال و كردار خویش بوده و در برابر جرم های خواسته و ناخواسته باید تبعات آن را بپذیرد اما زمانی كه مادر یا زنی زندانی می شود همسر و فرزندان آنها نیز باید تاوان اشتباه آن را متحمل شوند.

صالح محبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار كرد: یكی از زمینه هایی كه می توان تمام ابعاد زندگی یك خانواده را تحت تاثیر قرار دهد عدم توجه به وضعیت كسانی است كه به دلائل مختلف در زندان بسر می برند.

وی تصریح كرد: در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و دهه فجر در یك اقدام نیكوكارانه و با همكاری مركز افق حرم مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع) و خیرین و مردم نیكوكار و خیریه صباح مبلغ 18 میلیون و 300 هزار تومان یك بانو زندانی پرداخت و وی بعد از 30 ماه دوری از خانواده به كانون گرم خانواده بازگشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدكاووس خاطرنشان كرد: قرار است در پویش ملی «پایان یك انتظار»  با كمك مردم و خیرین بانوان زندانی جرائم غیرعمد كه توان پرداخت هزینه آزادی خود را ندارند آزاد شوند.

وی گفت: در این طرح هر كس به حد توان خود می تواند در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مرد و به ویژه زنان مشاركت كند.

محبی گفت: مردم عزیز می توانند كمك های خود را به شماره كارت 6037997871243128 به نام امور فرهنگی امامزاده یحیی بن زید (ع) واریز كنند.

انتهای پیام/2307
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۲۲:۰۸ - ۱۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۳