دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

پرداخت 142 میلیاردی بیمه سلامت برای هزینه درمان بیمه شدگان
 
بیمه سلامت بابت هزینه های درمان بیمه شدگان در سال 99 بالغ بر 142 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه كرده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اربابی مدیر كل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت:62 درصد از جمعیت خراسان جنوبی، تحت پوشش بیمه سلامت هستند كه بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه ای استان را تشكیل می دهند.

او در خصوص پرداخت هزینه های درمان سال 99 نیز عنوان كرد: اداره كل بیمه سلامت خراسان جنوبی به موسسات و مراكز درمانی طرف قرارداد كه در سال 99 به بیمه شدگان بیمه سلامت خدمت ارائه كرده اند، در سطح یك روستایی بالغ 49 میلیارد و 200 میلیون تومان و در سطح دو و سه بالغ بر 93 میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت كرده است.

اربابی ادامه داد: در خراسان جنوبی تعداد 691 نفر از بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند و خدمات درمانی مورد نیاز در خصوص بیماری خاص خود را به صورت رایگان دریافت می كنند.

مدیر كل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینكه بیمه سلامت به نوعی وكیل درمانی بیمه شدگان است و برای این عزیزان خرید خدمت انجام می دهد، اداره كل بیمه سلامت خراسان جنوبی با تعداد 413 موسسه و مركز درمانی اعم از پزشك، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، مركز بهداشت، بیمارستان، درمانگاه و ... در سطح استان قرارداد منعقد كرده است تا دسترسی مردم و بیمه شدگان به خدمات درمانی مورد نیازشان راحت تر شود.
   تاریخ: ۱۸:۰۲ - ۲۸/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۸