دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

مناسب سازی نظام تعلیم و تربیت برای دانش آموزان با نیاز های ویژه
 
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار با مدیرعامل شبكه تشكل های نابینایان و كم بینایان كشور گفت: یكی از برنامه های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مناسب سازی همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت برای دانش آموزان با نیاز های ویژه است.
مناسب سازی نظام تعلیم و تربیت برای دانش آموزان با نیاز های ویژهبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، آقای سید جواد حسینی در این نشست گفت: مولفه ها، اجزا و اركان مدرسه باید با نیاز های دانش آموزان انطباق یابد و با شرایط آن ها متناسب شود و با این هدف بسته تحولی مدرسه انطباقی با سه برنامه و 9 فعالیت سال گذشته در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد كشوری هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در ادامه گفت: استاندارد سازی مراكز و مدارس موجود در همه ابعاد و توسعه مراكز جدید در دستور كار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.

وی با بیان اینكه پارسال 19 درصد خدمات توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نوآموزان پیش دبستانی افزایش داشت ادامه داد: ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی به نوآموزان استثنایی باید از سنین پایین شروع شود و نخستین گام آن شناسایی و غربالگری نوآموزان دارای نیاز های ویژه است.

وی افزود:بسته مداخلات بهنگام طلایی با هدف مداخلات بهنگام در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است و در همین راستا تفاهم نامه هایی با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای استفاده از نتایج غربالگری این دستگاه ها منعقد شده است.

آقای حسینی گفت: در نخستین نشست شورای سازمان در سال 1400 كه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد افزایش سه گروه به گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصویب خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یكی از ضرورت های دانش آموزان با نیاز های ویژه را آموزش های كاربردی و مهارتی دانست و گفت: مدارس دانش آموزان با نیاز های ویژه باید مدارس زندگی باشند و دوره های متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای با همین هدف در آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان با نیاز های ویژه راه اندازی شده است.

وی افزود: آموزش مهارت های چندگانه به 10 درصد معلمان دانش آموزان ناتوان ذهنی و آموزش زبان اشاره و خط بریل آموزش به 8 هزار نفر از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال گذشته بود.

آقای حسینی گفت: آیین نامه نحوه ورود معلولین به دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است و در دستور كار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.
   تاریخ: ۰۹:۲۱ - ۳۱/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۸