دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

رشد جمعیت سالمند از چالش های مهم پیش روی جامعه ماست
 
قزوین - ایرنا - مدیر كل بهزیستی استان قزوین گفت: رشد جمعیت سالمند از چالش های مهم پیش روی كشور و استان است كه هزینه های دولت را افزایش می دهد.
رشد جمعیت سالمند از چالش های مهم پیش روی جامعه ماست قزوین - ایرنا - مدیر كل بهزیستی استان قزوین گفت: رشد جمعیت سالمند از چالش های مهم پیش روی كشور و استان است كه هزینه های دولت را افزایش می دهد.

علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره چالش های افزایش سالمندان در كشور بدون رشد جمعیت و برنامه بهزیستی برای خدمت دهی به این قشر،اظهار داشت: افزایش سن سالمندی باعث كاهش گروه جوان، مولد و پویای جامعه خواهد شد و این مقوله می تواند خطرات زیادی را برای جامعه و كشور به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینكه توسعه، پیشرفت و تعالی هرجامعه منوط به جمعیت فعال آن شامل گروه های 18 تا 60 سال جامعه است، افزود: سن سالمندی به معنی حمایت همه جانبه از سالمند، بدون درنظر گرفتن بازخورد هزینه كردهای دولتی است و با افزایش تعداد سالمندان باید چتر حمایتی جامعه از این قشر گسترش یابد.

این مسوول گفت: افزایش مستمری وحقوق بازنشستگی، رشد حمایت های بیمه ای و درمانی، تامین مسكن و معاش این افراد، افزایش مراكز مراقبتی وتوانبخشی، ارایه حمایت های عاطفی، روانی واجتماعی، ارتقای متزلت اجتماعی و توجه به امور رفاهی موضوعاتی است كه در بین سالمندان باید مورد توجه قرار گیرد و تمامی این موضوعات مسوولیت دولت را در خدمت رسانی به آنها افزایش می دهد.

وارثی اضافه كرد: در زمینه سالمندان سازمان بهزیستی هم وظایفی را دارد و سعی می كند وظایف خود را در زمینه توانبخشی، ارایه خدمات اجتماعی و نگهداری در مراكز خود به بهترین شكل ممكن انجام دهد.

مدیر كل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: اداره كل بهزیستی استان قزوین در مراكز نگهداری سالمندان در 2 بخش تخصصی و غیرتخصصی از جمله اقدامات پزشكی، فیزیوتراپی، كاردرمانی، پرستاری، روانشناسی و مشاوره، مددكاری و مشاوره تغذیه خدمات ارایه می كند، البته سیاست بهزیستی نگهداری سالمندان توسط فرزندان و بستگان افراد است تا بدین وسیله آنها بتوانند با آرامش خاطر بیشتری روزگار خود را سپری كنند.

برچسب ها
- سالمندی
- ایرنا
- سالمندان
- استان قزوین
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۳۳ - ۰۱/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۳