دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

10 خانه حمایتی كوچك بهزیستی برای سالمندان در استان تهران فعال است
 
تهران-ایرنا- معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: 10 خانه حمایتی كوچك بهزیستی مبتنی بر مردم و در بستر اجتماع برای سالمندان در این استان فعال است.
10 خانه حمایتی كوچك بهزیستی برای سالمندان در استان تهران فعال است تهران-ایرنا- معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: 10 خانه حمایتی كوچك بهزیستی مبتنی بر مردم و در بستر اجتماع برای سالمندان در این استان فعال است.

به گزارش ایرنا، سید احمد خادم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این خانه ها با جمعیت كمتر، سالمندان خدمات دریافت می كنند.

وی افزود: به صورت كوتاه مدت و حتی روزانه امكان نگهداری سالمندان در این خانه ها وجود دارد.

خادم با اشاره به اینكه در صدد افزایش خانه های كوچك هستیم، گفت: افراد در محله های خودشان با حضور متخصصان می توانند این مراكز اقامتی را افزایش دهند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینكه تشكل های مردم نهاد را توسعه می دهیم، گفت: از خود خانواده بهزیستی افراد مشاور را جذب كردیم تا مطالبه گری را شاهد باشیم.

وی بیان داشت: خانه افرادی كه نیاز به مناسب سازی دارد انجام می شود و این باعث ماندگاری افراد در خانه ها می شود. امسال 40 خانواده را هدف قرار داده ایم تا خانه های آنها مناسب سازی شود.

وی تاكید كرد: باید افراد در زندگی روزمره از توانایی هایی كه دارند استفاده كنند و توانمند شوند به همین دلیل با ارائه آموزش ها در صدد توانمندسازی مددجویان هستیم و در این زمینه طرحی را دنبال می كنیم كه فرد در مرحله اول معلولیت را بشناسد و سپس به دنبال رفع نیازهایش در جامعه حركت كند.

خادم با اشاره به اینكه در سال گذشته با جهش شدید قیمت ها مواجه شدیم، گفت: سعی كردیم سطح مشاركت بهزیستی را افزایش دهیم در همین راستا برای تهیه تجهیزات مددجویان برنامه داشتیم كه در سال 1399 موفق به اجرای آن نشدیم.

وی گفت: افرادی كه نیازمند تجهیزات هستند به مراكز مثبت زندگی مراجعه می كنند و در سازمان برای خرید كمك هزینه آن تایید خواهد شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطر نشان كرد: تمام روند به صورت الكترونیكی انجام می شود كه امیدواریم امسال بتوانیم تجهیزات را دریافت كنیم همچنین درصددهستیم با استفاده از توان متخصصان لوازم ها و تجهیزات مورد نیاز مددجویان در داخل كشور تولید شود.

برچسب ها
- شهر تهران
- سالمندان
- اداره كل بهزیستی استان تهران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۱۹ - ۰۱/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۴