دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

همه ی فعالیت های غیر حاكمیتی بهزیستی به مراكز مثبت زندگی واگذار می شود
 
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی سازمان بهزیستی كشور از واگذاری تمام فعالیت های غیر حاكمیتی این سازمان به مراكز مثبت زندگی در آینده خبر داد.
همه ی فعالیت های غیر حاكمیتی بهزیستی به مراكز مثبت زندگی واگذار می شود معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی سازمان بهزیستی كشور از واگذاری تمام فعالیت های غیر حاكمیتی این سازمان به مراكز مثبت زندگی در آینده خبر داد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-  محمد عباسی در نشست رؤسای بهزیستی شهرستان های خراسان رضوی در سالن اجتماعات بهزیستی این استان با اعلام این مطلب گفت: نخستین برنامه هایی كه در این فرایند، به مراكز مثبت واگذار می شود برنامه ی توانبخشی مبتنی بر جامعه، فعالیت های پایگاه های خدمات اجتماعی، برنامه های غربالگری بینایی و شنوایی و برنامه ی اجتماع محور می باشد.
رئیس كارگروه تخصصی مراكز مثبت زندگی در سازمان بهزیستی كشور، تعداد كل پرونده های مددجویی موجود سازمان بهزیستی را یك میلیون و 750 هزار پرونده عنوان كرد و گفت: از این تعداد حدود یك میلیون پرونده بین 2 هزار و 527 مركز مثبت زندگی در سراسر كشور توزیع شده است.
عباسی اضافه كرد: همچنین 88 هزار پرونده به خاطر نداشتن نشانی درست، فوت شدن، عدم شناسایی و دلایل دیگر، پرونده هایشان به بهزیستی عودت داده شده كه 5 هزارتای آنها در خراسان رضوی می باشد.
وی خاطر نشان كرد: برنامه ی سازمان در مورد مراكز مثبت این است كه این 88 هزار پرونده، مستمری هایشان قطع شود و مددجویانی كه در نوبت مستمری هستند جایگزین گردند.
وی با تأكید بر اینكه مددجویانی كه مستمری آنها قطع می شود اگر به سازمان مراجعه كنند با مشخصات جدید ثبت پرونده می شوند و مشخصات آنها در پرونده ی الكترونیكی مددجویان ثبت خواهد شد.
به گفته ی سرگروه تخصصی مراكز مثبت زندگی سازمان بهزیستی كشور، تمام باقیمانده ی پرونده های مددجویان در سازمان بهزیستی، به تدریج به مراكز مثبت واگذار می شود.
در حال حاضر 240 هزار افراد پشت نوبت مستمری بهزیستی كشور هستند
وی افزود: در حال حاضر 240 هزار افراد پشت نوبت مستمری بهزیستی كشور هستند كه باید توسط مراكز مثبت، ثبت پرونده شوند اما برقراری مستمری برای آنها به صورت متمركز و از سازمان بهزیستی صورت می گیرد.
وی با بیان اینكه مراكز مثبت زندگی در طول شش ماه گذشته حدود 850 هزار بازدید از منازل مددجویان داشته اند گفت: این حجم از بازدید و گزارش مددكاری، در طول سال های گذشته انجام نشده است.
وی یادآور شد: تصمیم در مورد قطع یا ادامه مستمری افرادی كه پرونده هایشان بازگشت شده با رئیس شهرستان است و پس از تأیید رئیس شهرستان، در سازمان بهزیستی، این تصمیم عملیاتی می شود.
دست كم 50 درصد افراد پشت نوبت مستمری در هفته بهزیستی وارد سیستم مستمری می شوند
عباسی اظهار داشت: خیال داریم در هفته بهزیستی دست كم 50 درصد افراد پشت نوبت مستمری را وارد سیستم مستمری كنیم كه حدود 125 هزار نفر خواهند بود و این قدم بزرگی برای رضایت مندی جامعه هدف است.
وی همچنین در مورد فعالیت ها و كارمزدهای مراكز مثبت زندگی گفت: هر فعالیتی كه در قالب فعالیت های 22 گانه اولیه باشد در قالب همان قرارداد به مركز پرداخت صورت می گیرد و اگر برنامه ی جدیدی خارج از این فعالیت ها توسط مركز اجرا گردد كارمزد جداگانه به مركز داده خواهد شد.
تشكیل انجمن ملی مراكز غیر دولتی در آینده ی نزدیك
وی همچنین از تشكیل انجمن ملی مراكز غیر دولتی در آینده ی نزدیك خبر داد و گفت: انتخابات این انجمن در هفته بهزیستی انجام می شود.
وی همچنین از واگذاری بخش پذیرش و هماهنگی استان ها به مراكز مثبت زندگی خبر داد و گفت: كاركنان بخش پذیرش و هماهنگی به سایر قسمت های سازمان منتقل می شوند تا در سایر بخش ها خدمت خود را ادامه دهند.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی سازمان بهزیستی كشور همچنین گفت: در گذشته 460 كلینیك مددكاری در سطح كشور داشتیم كه فقط 380 واحد آنها فعال بودند و پرونده ی مددجویی به آنها واگذار شده بود كه تعدادشان محدود بود.
عباسی افزود: در حال حاضر بیش از 2500 مركز مثبت زندگی در سراسر كشور فعال هستند كه در مجموع حدود یك میلیون پرونده به آنها واگذار شده و 11 هزار مددكار و روان شناس در این مراكز به ارائه خدمات تخصصی به مددجویان اشتغال دارند.
وی در پایان یادآور شد: كمیسیون های پزشكی از امور آینده است كه به این مراكز واگذار می گردد.
وی همچنین گفت: تشكیل كمیته های بررسی و تأیید خروج مددجویان از پوشش مستمری در استان ها به صورت الكترونیكی تشكیل و اعضای آن كه مشخص خواهند شد به بخشی از سامانه كه در این كمیته فعال است دسترسی دارند و می توانند موارد را بررسی و تأیید یا رد كنند و در مجموع، نظر این كمیته برایمان ملاك عمل است كه در نهایت به تأیید رئیس شهرستان می رسد.
   تاریخ: ۱۷:۰۹ - ۰۵/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۷