دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

بیش از 2 هزار و 500 مركز مثبت زندگی بهزیستی در كشور فعال شده است
 
سبزوار- ایرنا- رییس سازمان بهزیستی كشور گفت: 2 هزار و 527 مركز مثبت زندگی تحت نظارت این سازمان با ارایه 22 خدمت به صورت محله محور و با اولویت مناطق حاشیه كشور فعال شده است.
 بیش از 2 هزار و 500 مركز مثبت زندگی بهزیستی در كشور فعال شده است سبزوار- ایرنا- رییس سازمان بهزیستی كشور گفت: 2 هزار و 527 مركز مثبت زندگی تحت نظارت این سازمان با ارایه 22 خدمت به صورت محله محور و با اولویت مناطق حاشیه كشور فعال شده است.

وحید قبادی دانا عصر جمعه در حاشیه بازدید از مراكز توانبخشی بهزیستی سبزوار افزود: در مراكز مثبت زندگی بهزیستی، 13 هزار مددكار اجتماعی و روانشناس بومی، خدمات مورد نیاز را به جامعه هدف ارایه می دهند.

وی ادامه داد: به طور میانگین در هر مركز مثبت زندگی بهزیستی پنج مددكار به صورت خریدخدمتی، 22 خدمت تخصصی را به مددجویان زیر پوشش بهزیستی ارایه می دهند.

رییس سازمان بهزیستی كشور گفت: با هدف ارائه خدمات بهزیستی در مناطق حاشیه ای، از مجموع 2 هزار و 20 منطقه آسیب خیز حاشیه ای كشور در هزار و 168 محله آن مراكز خدمات بهزیستی با عنوان مثبت زندگی بهزیستی مستقر شده است.

قبادی با اشاره به این كه مبنای كار بهزیستی، خانواده محوری به جای افزایش مراكز نگهداری شبانه روزی است افزود: برای نخستین بار آمار مددجویانی كه در نزد خانواده نگهداری و حق پرستاری دریافت می كنند بیش از افرادی است كه در مراكز شبانه روزی نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر مراقبت و نگهداری 51 هزار فرد معلول و سالمند در مراكز شبانه روزی زیرپوشش بهزیستی، هم اینك 55 هزارمعلول دارای آسیب نخاعی و وابسته شدید به بستر در نهاد خانواده تحت مراقبت و حمایت هستند كه مبلغ دریافتی حق پرستاری آنها به صورت الكترونیكی بر روی كارت آنها شارژ می شود.

رییس سازمان بهزیستی كشور با اشاره به تلاش دولت و سایر نهادها در رفع مشكلات مسكن مدجویان بهزیستی افزود: در این خصوص بنیاد مستضعفان پنج هزار میلیارد ریال برای مسكن و دیگر نیازهای مددجویان، به بهزیستی كمك كرده است.

قبادی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا هم هزار میلیارد ریال برای مسكن مددجویان دهك های پایین یك تا سه به بهزیستی كمك كرده است.

وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان بهزیستی ادامه داد: مستمری مددجویان بهزیستی از سال 92 تا سال 1400 بین هشت تا 11 برابر افزایش یافته است در حالی كه حداقل حقوق و دستمزد كارگران در طی این مدت پنج برابر افزایش داشته است.

رییس سازمان بهزیستی كشور با اشاره به رفع مشكلات نهادهای بهزیستی حوزه غرب خراسان رضوی گفت: بدین منظور 30 میلیارد ریال اعتبار مشخص شده است كه برمبنای نیازهای آمایشی این مناطق هزینه می شود.

قبادی روز جمعه به همراه اعضای كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مشكلات مناطق حاشیه شهر و مراكز توانبخشی بهزیستی به سبزوار سفر كرده است.

12 هزار خانوار مددجو با جمعیت 30 هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی سبزوار قرار دارند.

سبزوار در 230 كیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب ها
- كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی
- مستمری مددجویان
- وحید قبادی دانا
- سبزوار
- مراكز مثبت زندگی
- مسكن
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۹:۲۹ - ۰۴/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۴