دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

اقدامات حمایتی بیمه سلامت در دوران كرونایی چه بوده است؟
 
مدیركل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بیمه سلامت از ابتدای شیوع بیماری كرونا اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع كرونا و حمایت از مردم و بیمه شدگان در استان انجام داده است.


اربابی مدیركل بیمه سلامت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در دوران شیوع كرونا، بیمه سلامت در داروخانه ها به منظور كاهش تردد بیماران و جلوگیری از شیوع این ویروس سقف تایید نسخه دارو های پرونده ای در سامانه تایید خدمات از 6 میلیون تومان به 8 میلیون تومان افزایش داده است.

او افزود:تایید انجام خدمات فیزیوتراپی با هماهنگی اداره كل بیمه سلامت استان در محل فیزیوتراپی و افزایش زمان ارسال و تحویل مدارك خسارت متفرقه بیمه شدگان از 6 ماه به 8 ماه نیز انجام شده است.

اربابی ادامه داد:تمدید 2 ماهه پرونده های دارو های مرتبط با درمان بیماران دیابتی، ام اس، متابولیك، هپاتیت، پوكی استخوان، دیالیز صفاقی، پرفشاری ریه ودارو های بیولوژیك بجز ریتوكسی به صورت مكانیزه و صدور دفترچه المثنی و زودتر از 3 ماه در محل دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و بدون نیاز مراجعه بیمه شدگان از دیگر اقدامات بیمه سلامت است.

مدیركل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی تصریح كرد: تمدید زمان اعتبار پرونده دارو های بیماران خاص و صعب العلاج به مدت 2 ماه از ابتدای اسفند ماه سال 98 انجام شده است.

او اظهار كرد: عملیاتی شدن برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الكترونیكی از تیرماه 99 در تمامی مؤسسات طرف قرارداد استان و ارائه خدمت بدون نیاز به همراه داشتن دفترچه در زمان مراجعه به مطب ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و تصویر برداری ها از دیگر اقدامات است.

اربابی عنوان كرد: صدور دفترچه بیمه سلامت برای بیماران كرونایی فاقد پوشش بیمه ای به صورت غیرحضوری با ورود به سامانه http://eservices.ihio.gov.ir/isc و پرداخت حق بیمه كامل این بیماران از طریق این سامانه بصورت غیرحضوری نیز صورت گرفته است.

مدیر كل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی در پایان بیان كرد: بیمه شدگان می توانند پاسخ سوالات خود را در خصوص بیمه سلامت از طریق سامانه تلفنی 1666 دریافت كنند و برای اطلاع از اعتبار بیمه پایه درمانی خود نیز می توانند كد دستوری #1666 را با تلفن همراه خود شماره گیری نمایند.

انتهای پیام / ط ا
   تاریخ: ۱۴:۲۱ - ۰۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲