دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

122 هزار كودك شهرری واجد شرایط غربالگری تنبلی چشم هستند
 
شهرری - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به آغاز اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم (سنجش بینایی) از ابتدای تیرماه سال جاری، اعلام كرد: 122 هزار كودك سه تا 6 ساله این شهرستان واجد شرایط شركت در این طرح هستند.
122 هزار كودك شهرری واجد شرایط غربالگری تنبلی چشم هستند شهرری - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به آغاز اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم (سنجش بینایی) از ابتدای تیرماه سال جاری، اعلام كرد: 122 هزار كودك سه تا 6 ساله این شهرستان واجد شرایط شركت در این طرح هستند.  

محمد رضایی اصل روز یكشنبه به خبرنگاران گفت: این طرح تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و تلاش می كنیم 116 هزار نفر از این كودكان

سنجش بینایی شوند.

وی اظهار داشت: هم اكنون بیش از 30 مربی در 37 پایگاه دائمی و غیردائمی برای اجرای این طرح فعالیت می كنند ضمن اینكه تیم های سیار نیز در سطح روستاها فعال هستند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: سال گذشته در طرح غربالگری بینایی 35 هزار كودك سه تا 6 سال تحت پوشش قرار گرفتند كه این آمار با توجه به شیوع كرونا كاهش یافته است.

رضایی اصل با اشاره به اینكه در زمینه كودكانی كه دارای تنبلی چشم را جدی نمی گیرند آمار دقیقی در دسترس نیست، خاطرنشان كرد: بهترین سن پیشگیری و كمك به بهبود وضعیت بینایی در سنین زیر 6 سال است كه زمان طلایی گفته می شود.

این مسئول اعلام كرد: در سال گذشته طبق معاینات انجام شده 2 هزار 277 فرد مشكوك تشخیص داده شد كه پیگیری لازم توسط این سازمان انجام می شود.

وی افزود: هزینه معاینات سطح یك غربالگری تنبلی چشم 6800 هزار تومان تعیین شده و به تمامی مراكز نیز ابلاغ و در معرض دید والدین نیز قرار گرفته است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینكه بی توجهی به تنبلی چشم در كودكان موجب نابینایی آنها می شود، تاكید كرد: تنبلی چشم یكی از علت های شایع كم بینایی و نابینایی یك چشمی و گاهی دوچشمی در كودكان كه در بسیاری موارد قابل پیشگیری است.

رضایی اصل یادآور شد: خانواده ها می توانند برای سنجش بینایی كودكان خود به پایگاه های سنجش پیش بینی شده واقع در مهد كودك، مركزهای پیش دبستانی و خانه های بهداشت در شهر و روستاهای شهرستان ری مراجعه كنند.

شهرستان ری با یك میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

برچسب ها
- شهرستان ری
- تنبلی چشم
- طرح غربالگری تنبلی چشم
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۵۳ - ۰۶/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴