دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

800هزار نفر با معلولیت شدید درانتظار واكسن
 
به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ مدیركل مراكز مراقبتی سازمان بهزیستی كشوردر خصوص آخرین آمار واكسیناسیون مراكز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی كشور تا تاریخ 7 تیرماه 1400، گفت: تعداد كل واكسیناسیون سالمندان و پرسنل مراكز سالمندان 18 هزار و 474 نفر به عبارتی قریب به 90 درصد این افراد واكسن را دریافت كردند.

«مصطفی سراج»درخصوص واكسیناسیون سایر گروه ها اعم از افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمن، اعلام كرد: 36 هزار و 579 نفر به عبارتی حدود 73 درصد واكسن را دریافت كردند. همچنین واكسیناسیون تمامی مراكز اعم از سالمندان و افراد دارای معلولیت 55 هزار و 53 نفر(حدود 77 درصد) و تعداد افرادی كه دور دوم واكسن دریافت كردند 22 هزار و 645 نفر است.

وی با بیان اینكه سه دانشگاه علوم پزشكی قزوین، سمنان و ایران در استان تهران در برخی از مراكز توانبخشی حوزه ماموریتشان هنوز واكسیناسیون دوز اول را انجام ندادند گفت: امیدوارم  این سه دانشگاه همانند دیگر دانشگاه ها در فرآیند واكسیناسیون تسریع كنند.

سراج با اشاره به اینكه مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با كرونا فاز دوم واكسیناسیون عمومی به سالمندان و افراد با بیماری های پرریسك 16 تا 64 سال اختصاص داده شده بود، گفت: در حال حاضر بیش از 800 هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید تحت پوشش بهزیستی در خانواده حضور دارند كه عمدتا علاوه بر بیماری های زمینه ای با محدودیت های متعددی نیز مواجه هستند مانند فرد آسیب نخاعی بسترگرا و یا فرد نابینایی كه برای تردد به ناچار باید سطوح را لمس كند به ویژه در ترددی كه در سطح جامعه دارد و یا افرادی كه به سبب نوع معلولیت خود امكان رعایت اصول بهداشتی را به صورت كامل ندارد؛ لذا انتظار داریم با ورود واكسن های ایرانی به چرخه واكسیناسیون و همچنین واردات جدید در فاز دوم جامعه هدف بهزیستی در اولویت قرار گیرند.

مدیركل مراكز مراقبتی سازمان بهزیستی كشور، ادامه داد: با انجام واكسیناسیون در مراكز توانبخشی شبانه روزی هم میزان ابتلا و هم میزان فوت به طور محسوسی كاهش یافته است كه این دستاورد ضرورت انجام واكسیناسیون مراكز پرخطر را بیش از پیش به ویژه تزریق دوز دوم در مراكزی كه دوز اول را دریافت كردند مشخص می كند.

وی در پایان مدیریت و مهار بیماری در مراكز مراقبتی را مهم برشمرد و یادآور شد: این مهم ارتباط مستقیمی با واكسیناسیون افراد جدیدی كه در مراكز پذیرش می شوند دارد كه نباید مورد غفلت قرار گیرد چون در استان ها شاهدیم كه همكاری لازم مورد توجه قرار نمی گیرد؛ لذا به طور مستمر اگر قرار باشد كنترلی وجود داشته باشد باید برای افراد جدیدالورود كه عمدتا هم مجهول الهویه و فاقد سرپرست موثر هستند هم مدنظر قرار گیرند. 

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۱:۴۴ - ۰۸/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۶