دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

كاهش فوتی ها و مبتلایان به كرونا در مراكز توانبخشی/ضرورت واكسیناسیون مراكز پرخطر
 
مدیركل مراكز مراقبتی توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به واكسیناسیون مراكز توانبخشی شبانه روزی بهزیستی، گفت: با انجام واكسیناسیون در مراكز توان بخشی شبانه روزی، میزان ابتلا و فوت به طور محسوس كاهش یافته كه این دستاورد ضرورت واكسیناسیون مراكز پرخطر را بیش از پیش و به ویژه تزریق به موقع دوز دوم ...
كاهش فوتی ها و مبتلایان به كرونا در مراكز توانبخشی/ضرورت واكسیناسیون مراكز پرخطرعكس تزئینی است به گزارش ایسنا، مصطفی سراج با اشاره به آخرین آمار مربوط به واكسیناسیون مراكز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی كشور تا روز گذشته (هفتم تیر 1400) اظهار كرد: تعداد كل واكسیناسیون سالمندان و پرسنل مراكز سالمندان 18 هزار و 474 نفر یعنی قریب به 90 درصد سالمندان و پرسنل این مراكز است كه واكسن را دریافت كرده اند.

وی ادامه داد: تعداد كل واكسیناسیون سایر گروه ها اعم از افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمن 36 هزار و 579 نفر یعنی حدود 73 درصد، واكسیناسیون كلیه مراكز اعم از سالمندان و افراد دارای معلولیت 55053 نفر یعنی حدود 77 درصد و تعداد افرادی كه دوز دوم واكسن را دریافت كرده اند نیز 22 هزار و 645 نفر است.

به گفته سراج، برخی از مراكز توانبخشی حوزه ماموریت سه دانشگاه علوم پزشكی قزوین، سمنان و علوم پرشكی ایران در استان تهران، هنوز واكسن دوز اول را دریافت نكرده اند و این سازمان درخواست دارد این دانشگاه ها هم همانند سایر دانشگاه ها در فرآیند واكسیناسیون تسریع داشته باشند.

مدیركل مراكز مراقبتی توانبخشی تصریح كرد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با كرونا، فاز دوم واكسیناسیون عمومی به سالمندان و بیماران زمینه ای پر ریسك 16 تا 64 سال اختصاص داده شده و در حال حاضر نیز بیش از 800 هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید تحت پوشش سازمان در خانواده حضور دارند كه عمدتا علاوه بر بیماری زمینه ای با محدودیت های متعددی مثل فرد دارای آسیب نخاعی بسترگرا و ... مواجه هستند.

وی افزود: لذا انتظار داریم با توجه به ورود واكسن های ایرانی به چرخه واكسیناسیون و واردات جدید، جامعه هدف سازمان در فاز دوم در اولویت قرار گیرد و مطابق اطلاعات و آماری كه در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار دادیم پیش بینی لازم صورت گیرد و ضرورت واكسیناسیون این گروه به دانشگاه های علوم پزشكی ابلاغ شود.

سراج ضمن تشكر از دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور و همكاران معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، تصریح كرد: مدیریت و مهار پایدار بیماری در مراكز مراقبتی باید مورد توجه قرار گیرد چراكه ارتباط مستقیمی با واكسیناسیون افراد جدیدی كه در مراكز پذیرش و وارد می شوند دارد. نباید مورد غفلت قرار گیرد. این موضوع را گاهی در استانها می بینیم كه مورد توجه قرار نمی گیرد.

مدیركل مراكز مراقبتی توانبخشی سازمان بهزیستی در پایان گفت: به طور مستمر اگر قرار است این كنترل پایدار باشد باید آمادگی لازم برای پوشش واكسیناسیون افراد جدیدی كه وارد می شوند و عمدتا افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست موثر هستند، وجود داشته باشد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۱۳ - ۰۸/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۸